Αποδοκιμασίες αλλά και ύμνοι στην προβολή της νέας ταινίας του Λάνθιμου στις Κάννες

1522

Η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου στις Κάννες, μπορεί να εμφανίζεται ως φαβορί, αλλά στην αίθουσα προβολής δεν απέσπασε μόνο χειροκροτήματα. Το κοινό αποδοκίμαζε κα σφύριζε.

Το The Killing of a Sacred Deer, δηλαδή «Η δολοφονία του ιερού ελαφιού» είχε αναγγελθεί ως φαινόμενο από τους κριτικούς, αλλά όπως γράφει ο Indepedent στην αίθουσα προκάλεσε… γιουχαϊσματα.

«Ο Έλληνας σκηνοθέτης, ο οποίος εντυπωσίασε πριν από δύο χρόνια με τον δυστοπικό και παράλογο μύθο του «Ο αστακός», επέστρεψε στο Φεστιβάλ των Καννών για να παρουσιάσει την καινούρια ταινία του «Η δολοφονία του ιερού ελαφιού». Πρόκειται για ένα οικογενειακό δράμα, εμπνευσμένο από τον μύθο της Ιφιγένειας, με την Νικόλ Κίντμαν και τον ηθοποιό φετίχ του Λάνθιμου Κόλιν Φάρελ», γράφει η Le Figaro.

Η προβολή της ταινίας προκάλεσε χειροκροτήματα αλλά και σφυρίγματα αποδοκιμασίας. Κυρίως άφησε αμήχανους τους περισσότερους θεατές απέναντι σε μια ταινία «τρελή, η οποία φτάνει σε επίπεδα Κιούμπρικ ψυχρότητας και ακρίβειας», όπως γράφει το σάιτ The Wrap, ένα από τα πρώτα που ανέβασε κριτική για την ταινία.«Η ταινία ξεκινάει με ένα γκρο πλαν σε μια εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς και τελειώνει με μια σκηνή φρίκης, η οποία απαιτεί σιλοτέηπ, μια καραμπίνα και τρεις μαξιλαροθήκες. Ανάμεσα σε αυτά τα δύο, υπάρχει πολύ κοινοτοπία και στημένοι διάλογοι σε μια προκλητική και αυστηρή δεξιοτεχνία»,αναφέρει το The Wrap.

κιντμαν εξω

Ο Ντέιβιντ Ερλίχ του IndieWire γράφει: «Ο Γιώργος Λάνθιμος ήρθε στην αμερική και έκανε το ριμέικ του Sophie’s Choice σαν ταινία τρόμου. Το γιουχάισμα έρχεται».

Η Le Figaro δημοσιεύει, μάλιστα, μια σειρά tweets στα οποία χρήστες μοιράζονται τα συναισθήματά τους για την ταινία:

-Τρύπα αέρος στις Κάννες με την ταινία του Λάνθιμου, δήθεν διανοούμενης αλλά μάλλον φτηνιάρικου Εξορκιστή
-Ο Λάνθιμος δεν αλλάζει το στιλ του. Αλλά τουλάχιστον τολμάει και δοκιμάζει. Αγχωτικό και περίεργο
-Ο Λάνθιμος το παίζει Κιούμπρικ σε μια ελληνική τραγωδία που γ@μησε. Τυπικά συγκλονιστική, αλλά και λίγο αποτυχημένη

Τweets ανήρτησε και ο Independent

-«Η δολοφονία ενός ιερού ελαφιού είναι ένα απαράδεκτο κατηγορητήριο της διάλυσης της ανώτερης τάξης, μεταμφιεσμένο ως το πιο ψυχρό φιλμ φρίκης που μπορεί να δει κανείς», τουιτάρει ο Στίβεν Ζέτχικ.

«Η δολοφονία ενός ιερού ελαφιού. Το απόλυτο φαινόμενο, κιουμπρικανικού φιλμ τρόμου. Πρέπει να κερδίσει τον χρυσό φοίνικα αν με ρωτάτε» γράφει ο Μίκο Πικολουόμα.

«Μετά τον Αστακό η ταινία «Η θανάτωση του ιερού ελαφιού» είναι μια ταινία γεμάτη δύναμη,ένταση, αδίστακτος, λαμπερός Λάνθιμος», γράφει ο Ντόναλντ Κλαρκ.

«Σούπερ ανατριχιαστικό, σούπερ προκλητικό ψυχολογικό θρίλερ για μια οικογένεια. ‘Η θα το αγαπήσετε, ή θα το μισήσετε», τουίταρε ο Αλεξ Μπίλινγκτον.

Παρότι κάποιοι τον αποδοκίμασαν μετά τη δημοσιογραφική προβολή, οι περισσότεροι παραδέχτηκαν στο twitter ότι ακόμα και η αμηχανία που τους προκαλεί ο Λάνθιμος είναι ευχάριστη: “σκληρή” και “προκλητικά υπέροχη” ήταν οι πρώτες αντιδράσεις για μια ταινία που όπως όλοι είπαν είναι ένα πάντρεμα Χάνεκε με Κιούμπρικ.

“Η ταινία τρόμου των ταμπού του Γιώργου Λάνθιμου κινείται με μια υπνοβατική βεβαιότητα στο ξεχωριστό πρίσμα της παραδοξότητας. Πρόκειται για μια γοητευτική, ενοχλητική, διασκεδαστική μετατόπιση προς κάτι που θα μπορούσε να φαίνεται σαν ένα συμβατικό θρίλερ από τη δεκαετία του 70 ή του 80-ή και ακόμα ένα ψυχολογικό θρίλερ τύπου ‘μοιραία σχέση” ξεκινά χαρακτηριστικά η κριτική της εφημερίδας Guardian.

Αλλά “Όπως στις καλύτερες στιγμές του, ο Λάνθιμος κατορθώνει να χτίζει έναν ολοκληρωμένο κόσμο και να μας βυθίζει σε αυτόν. Ακόμα και η παραδοξότητά του, έχει ένα διττό νόημα: ένα στιλιζαρισμένο στοιχείο παραλόγου και μαζί μια αληθοφανή έκφραση άρνησης. Θα είχε ενδιαφέρον να φανταστείς τον Τζον Κάρπεντερ ή τον Μπράιαν Ντε Πάλμα ή τον Ρίτσαρντ Ντόνερ να σκηνοθετούν αυτό το σενάριο. Πιθανότατα το αποτέλεσμα να μην ήταν πολύ διαφορετικό” γράφει σχεδόν παραληρώντας και χαρίζοντας του τέσσερα ολόκληρα αστέρια-ο πολύς Πίτερ Μπράντσο στον Guardian ακολουθώντας τη γραμμή όλων σχεδόν των κορυφαίων κριτικών όπως του Variety.

Όλοι περιμένουν να δουν αν θα είναι τελικά αυτός ο νικητής του Φοίνικα -είναι σίγουρο πάντως πως είναι ένα από τα φαβορί.