Περικοπές και στη δημόσια εκπαίδευση

886

Θύελλα αντιδράσεων σε γονείς και καθηγητές έχουν προκαλέσει οι νέες αποφάσεις του υπουργού Παιδείας, Νϊκου Φίλη, να  κάνει εκπτώσεις στη δημόσια εκπαίδευση μειώνοντας ώρες διδασκαλίας  και καταργώντας όλους τους τύπους του ολοήμερου σχολείου.

Με τον τρόπο αυτόν δημιουργεί  νέο ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου, βγάζοντας εκτός προγράμματος επιπλέον μαθήματα, καθώς όλες οι τάξεις θα τελειώνουν τα μαθήματα στις 13.15  και όχι στις 14.00.

Ο κ. Φίλης θέλει να εξοικονομήσει έτσι εκπαιδευτικούς, ενώ σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», στελέχη του υπουργείου Παιδείας προτείνουν, πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων -όπως για παράδειγμα ξένων γλωσσών- να μετακινηθούν σε γυμνάσια και λύκεια για να καλύψουν τα κενά που υπάρχουν εκεί.

Σύμφωνα με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία, το υπουργείο θα κερδίσει σχεδόν 3.000 θέσεις από την κατάχρηση του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος αφού αυτό σημαίνει πως το πρόγραμμα της κάθε τάξης μειώνεται κατά πέντε διδακτικές ώρες την εβδομάδα.

΄Οπως  προβλέπαι στην απόφαση του υπουργού Παιδείας, από όλες τις τάξεις «κόβεται» μία ώρα από Γυμναστική, Ευέλικτη Ζώνη και Αγγλικά, ενώ κατά μία ώρα μειώνονται σε Α’ και Β’ Δημοτικού η διδασκαλία Ελληνικών και Μουσικής, σε Γ’ και Δ’ η Μελέτη Περιβάλλοντος, σε Ε’ και ΣΤ’ τα Θρησκευτικά και η Θεατρική Αγωγή, σε Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ η Πληροφορική. Επιπλέον, τα παιδιά θα μένουν εθελοντικά στο σχολείο, από τις 13.20 έως τις 14.00 θα γευματίζουν, από τις 14.00 έως τις 15.15 θα μελετούν και στη συνέχεια θα κάνουν μία απασχόληση. Αυστηρή προϋπόθεση για να παραμείνει το παιδί στο σχολείο θα είναι και οι δύο γονείς να να εργάζονται και να προσκομίσουν τα απαραίτητα παραστατικά που θα το αποδεικνύουν!

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπογραμμίζει πως η «πολυαναμενόμενη “απογυμνασιοποίηση” των δημοτικών σχολείων, μέσω του νέου τύπου σχολείου, είναι πλέον γεγονός», σημειώνοντας, ωστόσο, πως «η σωστή λέξη για τη νέα εκπαιδευτική αλλαγή δεν είναι απογυμνασιοποίηση αλλά ”αποψίλωση”».  «Για το “καλό” των μαθητών μειώνονται οι ώρες μαθημάτων της μουσικής, της θεατρικής αγωγής, της πληροφορικής και της γυμναστικής, ώστε να ελαφρυνθεί το πολύ βεβαρυμμένο πρόγραμμα των μαθητών. Ως εκ τούτου , οι γονείς θα ψάξουν στα γνωστά μονοπάτια της παραπαιδείας την μόρφωση των παιδιών τους για την ξένη γλώσσα και την πληροφορική», τονίζει και επισημαίνει  «Αντί να αυξηθούν οι ώρες των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, ώστε τα παιδιά και οι γονείς να έχουν τη δυνατότητα καλύτερης παιδείας εντός του σχολείου, αυτές μειώνονται για να ενισχυθούν οι ”θιγμένοι” από την κρίση του ιδιωτικού τομέα, εξαθλιώνοντας ακόμη περισσότερο μια πολύ σημαντική ομάδα εκπαιδευτικών».