Πιο χαμηλά από ποτέ οι Έλληνες μαθητές στο διαγωνισμό PISA 2018

2686

Τα ίδια και… χειρότερα είναι τα αποτελέσματα για την Ελλάδα στον τελευταίο, του 2018, διαγωνισμό του προγράμματος PISA (Programme for International Student Assessment) του ΟΟΣΑ.

Ο διαγωνισμός PISA οργανώνεται ανά τριετία και σε αυτόν του 2018 η βαθμολογία της Ελλάδας στις τρεις δεξιότητες – στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες – που πρέπει να έχουν οι μαθητές ολοκληρώνοντας την υποχρεωτική εκπαίδευση, δηλαδή έως τας 16 τους, υποχώρησε σε σχέση με το διαγωνισμό του 2015. O ΟΟΣΑ ανακοίνωσε τα αποτελέσματα στον διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε πέρυσι. Διεθνώς, οι μαθητές από τις μεγάλες περιοχές της Κίνας βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις, ενώ από την Ευρώπη ξεχώρισε η Εσθονία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και του Απόστολου Λακασά,με βάση τα αποτελέσματα, για την Ελλάδα προκύπτουν τα ακόλουθα σε σύνολο 78 χωρών (μέλη του ΟΟΣΑ και μη):

– Στην κατανόηση κειμένου, δεξιότητα στην οποία εστίασε ο διαγωνισμός του 2018, οι Έλληνες μαθητές συγκέντρωσαν 457 μονάδες, ενώ στο διαγωνισμό του 2015 είχαν συγκεντρώσει 467 μονάδες. Το 2018 η Ελλάδα κατετάγη 42η σε 77 χώρες (στα αποτελέσματα για την κατανόηση κειμένου απουσιάζει η Ισπανία, για την οποία δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία), ενώ το 2015 41η. Ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 487 βαθμοί.

– Στα μαθηματικά η Ελλάδα συγκέντρωσε 451 βαθμούς όπως και η Κύπρος, και μοιράστηκαν την 43η θέση σε 78 χώρες. Το 2015 η Ελλάδα συγκέντρωσε 454 βαθμούς και κατετάγη επίσης 43η. Ο φετινός μέσος όρος του ΟΟΣΑ στα μαθηματικά είναι 489 βαθμοί.

– Στις φυσικές επιστήμες η Ελλάδα στο διαγωνισμό του 2018 συγκέντρωσε 452 βαθμούς και βρέθηκε στην 44η θέση σε 78 χώρες. Στο διαγωνισμό του 2015, οι Έλληνες βαθμολογήθηκαν με 455 βαθμούς, οι οποίοι έφεραν την χώρα μας στην 43η θέση. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ στο διαγωνισμό του 2018 ήταν 489 βαθμοί.

Για την ποιοτική αξιολόγηση των στοιχείων του διαγωνισμού, ο PISA έχει ορίσει έξι επίπεδα εγγραμματισμού για τις δεξιότητες που πρέπει να έχουν οι μαθητές στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες. Το πρώτο επίπεδο είναι το χαμηλότερο και το έκτο το υψηλότερο. Σύμφωνα με τα ποιοτικά στοιχεία του διαγωνισμού, το 2018 το 69% των Ελλήνων μαθητών βρίσκεται από το επίπεδο 2 και πάνω, ενώ το 2015 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 72,7%. Αρα καταγράφεται μία ποιοτική υποχώρηση των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών.

Διεθνώς, στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν:

– Στην κατανόηση κειμένου, η Κίνα (Πεκίνο, Σαγκάη, Γιανκσού, Ζεϊάνγκ), η Σιγκαπούρη, το Μακάο της Κίνας, το Χονγκ Κονγκ και η Εσθονία,

– Στα μαθηματικά, η Κίνα (Πεκίνο, Σαγκάη κ.λπ.), η Σιγκαπούρη, το Μακάο, το Χονγκ-Κονγκ και η Ταϊπέι.

– Στις φυσικές επιστήμες, η Κίνα (Πεκίνο, Σαγκάη κ.λπ.), η Σιγκαπούρη, το Μακάο, η Εσθονία και η Ιαπωνία.