STINKING BISHOP

3291

Γράφει ο Χρήστος Ζαμπούνης

Στην συμβολή των οδών Λουκιανού και Σπευσίππου, στις υπώρειες του Λυκαβηττού, λειτουργεί εδώ και τρία χρόνια ένα εστιατόριο με το ανοίκειο, για τους μη Αγγλοσάξωνες, όνομα ”Stinking Bishop”. Οι connoisseurs αναγνωρίζουν την προέλευση του ονόματος από το ομώνυμο αγγλικό τυρί με την δυνατή μυρωδιά, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που διερωτώνται κάνοντας την μετάφραση mot-à-mot, «ποιος είναι ο βρωμοεπίσκοπος».

Εάν το ίδιο εστιατόριο λειτουργούσε στο Παρίσι, θα το έλεγαν ”Cher Fotis”, στου Φώτη, από το όνομα του ιδιοκτήτη του. Άλλωστε, όλοι εκείνοι που τον γνωρίζουν, έτσι το αποκαλούν: «Πάμε στου Φώτη». Ο Φώτης Δήμου, διότι περί αυτού πρόκειται, δεν γεννήθηκε εστιάτωρ, ούτε είχε κάποια άμεση ή έμμεση σχέση με το αντικείμενο. Το αντίθετο μάλλον. Αφού σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, εργάσθηκε σε κορυφαίες διεθνείς εταιρείες όπως η ”Ssmart” και η ”Thales”, πριν επιστρέψει στην Ελλάδα.

Όταν λοιπόν, στα τέλη του 2013, απεφάσισε, μαζί με τον τότε συνεταίρο του, να ανοίξει σε έναν λιλιπούτειο χώρο στην Πατριάρχου Ιωακείμ ένα restaurant με το περίεργο όνομα, οι επαγγελματίες του χώρου προέβλεψαν ότι εγχείρημα ”Stinking Bishop” δεν θα είχε μακροημέρευση. Δεν χρειάσθηκε πολύς καιρός για να αντιληφθούν ότι ο Φώτης είχε έλθει για να μείνει. Από ένα σημείο και μετά, χρειαζόσουν μέσον για να κλείσεις τραπέζι, όχι βεβαίως ότι είχε πολλά. Η ζήτησις οδήγησε σε μετακόμιση σε μεγαλύτερο χώρο, εκεί όπου πριν από δύο δεκαετίες περίπου, εστεγάζετο το ”Liberty”. Το όνομα διετηρήθη, όπως και η φιλοσοφία του gastropub, με έμφαση στο κρασί. Ο Φώτης αγαπά το κρασί κι αυτό φαίνεται από το open cellar, την ανοιχτή κάβα, που κυριαρχεί στο κέντρο του εστιατορίου. Αγαπά επίσης το μπαρ, πίσω από το οποίο θα τον βρει συνήθως κανείς είτε να ετοιμάζει κοκτέιλ είτε να επιλέγει τραγούδια.

Επισκέφθηκα ”Stinking Bishop” την προηγούμενη εβδομάδα για μία dégustation στρειδιών του David Hervé. Το μέρος ήταν γεμάτο μέσα και έξω. Τα πιάτα που δοκιμάσαμε, από τα μοσχαρίσια μάγουλα και την πάπια του Πεκίνου έως το ψητό κοτόπουλο με λαχανικά και την ταλιάτα, δείχνουν μία σαφή βελτίωση στην κουζίνα, η οποία, οφείλουμε να το επισημάνουμε, είχε μία σχετική αστάθεια στο παρελθόν. Εκείνο το στοιχείο όμως που κάνει το ”Stinking Bishop” τόσο ξεχωριστό είναι η ατμόσφαιρα, l’ atmosphère που λένε οι Γάλλοι, ένας παράγων που νομίζω ότι κάνει όλη την διαφορά.

”Stinking Bishop”, Λουκιανού & Σπευσίππου, Κολωνάκι
Tηλ: 2130263656