Με μεγάλη νικήτρια την ταινία η «Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο ολοκληρώθηκε η φετινή βραδιά των Oscars. Η 90ή απονομή δεν «στιγματίστηκε» από ευτράπελα και λάθη, αλλά από όμορφα σκηνικά, πολλές εκπλήξεις και ηχηρό μήνυμα να δοθεί τέλος στη σεξουαλική παρενόχληση κατά των γυναικών.
Το αριστούργημα του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο κατέκτησε τέσσερα Oscars από τα 13 που ήταν υποψήφιo, κάτι που το έφερε στη θέση των νικητών της βραδιάς, πάνω από την «Δουνκέρκη» με τρία και τις «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι» με δύο.
«Είμαι μετανάστης, σαν τον Αλεχάντρο, τον Γκαέλ, τη Σάλμα και τα τελευταία 25 χρόνια ζω σ’ ένα κόσμο που είναι παντού. Νομίζω το ωραιότερο πράγμα είναι να σβήνουμε τα όρια. Το 2014 είχα μια τρελή ιδέα για έναν αμφίβιο θεό και μία μουγγή γυναίκα και κάποιοι πίστεψαν ότι αυτή η ταινία ήταν σίγουρο στοίχημα. Ευχαριστώ τους φίλους και την οικογένειά μου», ήταν τα λόγια του μεξικανού σκηνοθέτη.
Η «Μορφή του Νερού» κέρδισε το Oscar καλύτερης ταινίας, όπως και αυτά της σκηνοθεσίας, μουσικής και σκηνογραφίας.
Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ ήταν η νικήτρια της κατηγορίας Β’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι», ενώ για τη ίδια ταινία ο Σαμ Ρόκγουελ κατέκτησε το αγαλματίδια για τον Β’ ανδρικό ρόλο.
Ένα από τα μεγάλα φαβορί, η «Δουνκέρκη», κατέκτησε τρία Oscars, αυτά των ηχητικού μοντάζ, ηχητικού μιξάζ και μοντάζ.
Ο Γκάρι Όλντμαν κέρδισε επιτέλους Oscar Α’ ανδρικού ρόλου για την ταινία «H πιο σκοτεινή ώρα».
«Είναι μεγάλη μου τιμή να βρίσκομαι ξανά ανάμεσα σε τόσες ταλαντούχες γυναίκες και τόσο ταλαντούχους άνδρες» ανέφερε ξεκινώντας την εισαγωγή του ο Αμερικανός παρουσιαστής, Τζίμι Κίμελ, ενώ αναφερόμενος στην γκάφα της περσινής απονομής όπου το Oscar καλύτερης ταινίας αρχικά δόθηκε στο «La la land», για να διορθωθεί λίγο αργότερα και να δοθεί στο Moonlight, είπε αστειευόμενος: «Φέτος, αν ακούσετε το όνομά σας, μη σηκωθείτε αμέσως, δώστε μας λίγο χρόνο να σιγουρευτούμε…».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον Χάρβεϊ Γουάινστιν που διαγράφηκε από την Ακαδημία («μόνο άλλο ένα μέλος της Ακαδημίας είχε την ίδια ποινή, επειδή… έδινε τα screeners του»), ενώ προέτρεψε το Χόλιγουντ να αντιμετωπίσει τη σεξουαλική παρενόχληση, ώστε «οι γυναίκες να έχουν ν’ ασχοληθούν μ’ αυτήν μόνο… σ’ όλα τα υπόλοιπα πεδία της ζωής, σ’ όλο τον υπόλοιπο κόσμο».
Τα υπόλοιπα Όσκαρ
Το Όσκαρ για μακιγιάζ και μαλλιά κέρδισε το «Darkest Hour».
Στον Μαρκ Μπρίτζες για την «Αόρατη Κλωστή» (Phantom Thread) κατέληξε το Όσκαρ Κοστουμιών.
Το απίστευτο «Icarus» που διαπραγματεύεται το ντόπινγκ κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Το «Icarus» αναφέρεται στο μεγάλο σκάνδαλο ντοπαρίσματος της Ρωσικής ολυμπιακής ομάδας. Συγκινημένοι οι δημιουργοί δήλωσαν πως ελπίζουν το ντοκιμαντέρ να «δώσει έναυσμα όχι μόνο για μια καλύτερη γνώση της πραγματικότητας στη Ρωσία, αλλά και της αλήθειας σ’ όλο τον κόσμο». Στην ίδια κατηγορία υποψήφια ήταν επίσης το Abacus: Small Enough to Jail του Στιβ Τζέιμς, το Last Men in Aleppo των Φεράς Φαγιάντ και Στιν Γιοχάνεσεν, το Strong Island του Γιανς Φορντ (παραγωγή του Netflix) καθώς και το Πρόσωπα & Ιστορίες της 89χρονης Γαλλίδας κινηματογραφίστριας Ανιές Βαρντά και του καλλιτέχνη δρόμου JR.
Η «Δουνκέρκη» κέρδισε το Όσκαρ για Μοντάζ Ήχου, όπως και του Μιξάζ Ήχου.
Το Όσκαρ Σκηνικών πηγαίνει στην «Μορφή του Νερού».
Στην «Φανταστική Γυναίκα» από τη Χιλή το βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας με πρωταγωνίστρια την τρανσέξουαλ Ντανιέλα Βέγκα.
Όσκαρ και για τον Κόμπε Μπράιαντ: για το «Dear Basketball» στην κατηγορία Animation Μικρού Μήκους.
Τρίτο Όσκαρ για τη «Δουνκέρκη», η οποία κέρδισε και αυτό του Μοντάζ.
Το «Heaven is a Traffic Jam on the 405» πήρε το Όσκαρ Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους.
Το Silent Child κέρδισε το Όσκαρ της Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους. Εντύπωση μάλιστα προκάλεσε το γεγονός ότι η Ρέτσελ Σέντον που παρέλαβε το βραβείο μιλώντας, μετέφραζε παράλληλα στη νοηματική γλώσσα. Να θυμίσουμε ότι η συγκεκριμένη ταινία αφορούσε σε ένα ένα κουφό παιδί.