Η νέα μεγαλύτερη πτήση του κόσμου: Πώς περνούν 19 ώρες non stop μέσα σε ένα αεροπλάνο

823

Οι πτήσεις μακρινών αποστάσεων σε ολόκληρο τον κόσμο επιστρέφουν παρόλο που οι τιμές του πετρελαίου βρίσκονται στο υψηλότερό τους εδώ και 4 χρόνια. Πώς είναι όμως ένα ταξίδι non stop διάρκειας σχεδόν 19 ωρών;

Περίπου 6 μήνες από τότε που η Qantaw Airways ξεκίνησε απευθείας δρομολόγια από το Περθ της Αυστραλίας για το Λονδίνο, η Singapore Airlines δημιούργησε ένα νέο δρομολόγιο μήκους 10.400 μιλίων από την Σιγκαπούρη στη Νέα Υόρκη.  Στις 11 Οκτωβρίου έγινε η παρθενική πτήση και πλέον όλοι μιλούν για την μακρύτερη εμπορική διαδρομή στον κόσμο.

Η πρόοδος της τεχνολογίας και η κατασκευή αεροσκαφών που καταναλώνουν λιγότερα και μεταφέρουν περισσότερα καύσιμα, συμβάλλουν στο να γίνει εφικτό ένα τέτοιο ταξίδι, το οποίο διαρκεί 18 ώρες και 45 λεπτά.

Τον περασμένο μήνα, η Singapore Airlines παρέλαβε το πρώτο από τα επτά Airbus A350-900 Ultra Long Range αεροσκάφη που θα χρησιμοποιήσει για τη διαδρομή αυτή καθώς και για τη διαδρομή non-stop στο Λος Άντζελες που ξεκινά τον Νοέμβριο. Η Qantas ζήτησε από την Boeing Co. και την Airbus SE να σχεδιάσει αεροσκάφη που θα πετούν ακόμη πιο μακριά – από το Σίδνεϊ στο Λονδίνο ή την Νέα Υόρκη.

Πώς όμως είναι ένα ταξίδι σχεδόν 19 ωρών στα 35.000 πόδια; Κουραστικό μεν, αλλά ενδιαφέρον από την άλλη. Ας δούμε τι περιλαμβάνει:

Περισσότερος χώρος
Ξεχάστε τις στριμωγμένες θέσεις. Το αεροσκάφος της Airbus που καλύπτει αυτή τη διαδρομή μπορεί να μεταφέρει το πολύ 161 επιβάτες, σε σύγκριση με τους 253 που μπορούν να χωρέσουν στα υπάρχοντα A350-900s.  Και αυτό γιατί έχει διατεθεί πολύ περισσότερος χώρος στους επιβάτες. Εχουν δημιουργηθεί 67 καθίσματα που μετατρέπονται σε μονό κρεβάτι στην business class και 94 στην οικονομική θέση. Τα καθίσματα στην οικονομική θέση παίρνουν κλίση για να ξεκουράζεται ο επιβάτης, ενώ είναι μεγαλύτερες οι αποστάσεις του ενός από τον άλλο.
H Business classH Business class

Αστακός στο μενού
Η Singapore Airlines υποστηρίζει ότι στις υπερβολικά μεγάλες διαδρομές, γενικότερα, θα σερβίρει πιάτα, που θα προσπαθούν να αντισταθμίσουν την επίδραση του να είσαι κολλημένος σε ένα κάθισμα για μία σχεδόν ολόκληρη ημέρα.
Μέχρι και αστακό μπορείτε να απολαύσετε στην πτήση σαςΜέχρι και αστακό μπορείτε να απολαύσετε στην πτήση σας

Το μενού «Wellness Set Menu» της αεροπορικής εταιρείας προσφέρει σεβίτσε αστακού, βιολογικό κοτόπουλο και παπαρδέλες με κολοκυθάκια. Η συνεργασία με το «Canyon Ranch», έναν ηγέτη στην υγιεινή ζωή και σε υπηρεσίες σπα, προσφέρει «επιστημονικές συστάσεις και στρατηγικές για βελτιωμένο ύπνο, ισορροπημένες επιλογές γεύματος και ασκήσεις που προωθούν την κυκλοφορία του αίματος». Το μενού, οπυ μοιάζει περισσότερο με αυτό ενός γκουρμέ εστιατορίου, περιλαμβάνει ακόμη ψητό χοιρινό με εσπεριδοειδή ή το κοτόπουλο με κολοκυθάκια που σερβίρονται με λιγότερο αλάτι και ζάχαρη και περισσότερο κουρκουμά και μάραθο, που σύμφωνα με την Canyon Ranch προωθούν την ενυδάτωση.

Όπως και στις υπόλοιπες μακρινές διαδρομές της Singapore Airlines, δεν λείπουν τα τοπικά πιάτα, όπως το κοτόπουλο με ρύζι και το μοσχάρι, αλλά και το «Book The Cook».

Κι αν το μενού που έχουν σχεδιάσει διακεκριμένοι σεφ δεν σας πείθει, μπορείτε πάντα να προπαραγγείλετε ένα burger.

Απολαύστε ταινίες άφοβα
Για τους εθισμένους στο διαδίκτυο ταξιδιώτες, που ανησυχούν για την απομόνωσή τους για μία ολόκληρη ημέρα, η πτήση προσφέρει Wi-Fi (το πληρώνεις βέβαια). Ένα εισιτήριο της business class δίνει δωρεάν 30 ΜΒ δεδομένων. Για επιπλέον δεδομένα, οι τιμές είναι λίγο τσιμπημένες. Τα 20MB, αρκετά για μια ώρα στο Facebook, κοστίζουν 6 δολάρια, ενώ τα 200MB, 28 δολάρια. Η Singapore Air αναφέρει ότι η ταχύτητα δεδομένων μπορεί να είναι 4-8 Mbps, ανάλογα με τους ενεργούς χρήστες, τη δορυφορική κάλυψη και τις καιρικές συνθήκες.
Πoιος είπε ότι δεν επιτρέπεται η πλοήγηση στο διαδίκτυο εν ώρα πτήσης; Πoιος είπε ότι δεν επιτρέπεται η πλοήγηση στο διαδίκτυο εν ώρα πτήσης;

Και οι λάτρεις του κινηματογράφου όμως δεν έχουν κάτι να φοβούνται. Η αεροπορική εταιρεία έχει προσθέσει 200 ώρες ταινιών και τηλεοπτικών προγραμμάτων στο ήδη υπάρχον αρχείο των 1.000 ωρών, ένα αρχείο το οποίο περιλαμβάνει τα πάντα.

Οι πιλότοι μπορούν να κοιμηθούν
Οι τέσσερις πιλότοι της Singapore Airlines σε κάθε πτήση της A350-900 υποχρεωτικά πριν την απογείωση έχουν ξεκουραστεί για δύο ημέρες. Επίσης, έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο κατά τη διάρκεια της πτήσης, με τουλάχιστον 8 ώρες ανάπαυσης, σε σύγκριση με τις 5μιση ώρες σε μια τυπική υπηρεσία μακρινών αποστάσεων.Μετά την προσγείωση στην Νέα Υόρκη, μάλιστα, οι πιλότοι έχουν ρεπό για τρία βράδια προτού πετάξουν πάλι για την Σιγκαπούρη.

Αλλά και το 13μελές πλήρωμα θα έχει τουλάχιστον 4 ώρες ανάπαυσης κατά την διάρκεια της πτήσης και δύο ημέρες ρεπό για να απολαύσει την Νέα Υόρκη, πριν επιστρέψει πάλι πίσω στη Σιγκαπούρη.

Μια τυπική θέσηΜια τυπική θέση

Λιγότερο βάρος
Όταν η Singapore Airlines διέκοψε το προηγούμενο δρομολόγιο Σιγκαπούρη – Νέα Υόρκη το 2013, το πετρέλαιο διαπραγματευόταν περίπου στα 100 δολάρια το βαρέλι. Με τις τιμές του αργού πάνω από τα 80 δολάρια, η αεροπορική, όπως είναι φυσικό, γιανα επαναφέρει το δρομολόγιο και να μπορέσει να το διατηρήσει, θα πρέπει να κάνει τα πάντα για να μετριάσει το κόστος.

Πώς γίνεται αυτό; Φροντίζοντας το αεροσκάφος να είναι όσο το δυνατόν ελαφρύτερο.

Ο στόχος επιτεύχθηκε με τη χρήση ελαφρών συνθετικών υλικών, συμπεριλαμβανομένων των ινών άνθρακα, για την κατασκευή του A350-900ULR. Ακόμη, οι νέες άκρες των πτερυγίων συμβάλλουν στη μείωση της οπισθέλκουσας.

Και κάπως έτσι, το ανανεωμένο μοντέλο της Airbus καταναλώνει 25% λιγότερα καύσιμα από τα αεροσκάφη παρόμοιου μεγέθους και απόδοσης, σύμφωνα με την Maria Luisa Lucas Ugena, επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της Airbus.

Το αεροπλάνο έχει υψηλότερη οροφή, μεγαλύτερα παράθυρα και μια πλατύτερη άτρακτο, με λιγότερο θόρυβο στην καμπίνα και φωτισμό LED που έχει σχεδιαστεί για να μειώνει το jet lag. Τα αεροπλάνα με συνθετικά υλικά μπορούν επίσης να ανεχθούν υψηλότερη πίεση στην καμπίνα, που σημαίνει περισσότερο οξυγόνο και υγρασία στον αέρα, κάνοντας την πτήση πιο άνετη.

Γεμάτες δεξαμενές καυσίμων
Η εξοικονόμηση βάρους δεν είναι όμως αρκετή. Η Airbus επανεξέτασε το σύστημα καυσίμων και έβαλε 17% περισσότερη κηροζίνη σε δεξαμενές στα φτερά. Το αεροπλάνο μπορεί τώρα να χωρέσει περίπου 43.590 γαλόνια καυσίμου, ή περισσότερο από 270 γαλόνια ανά επιβάτη σε πλήρη πτήση.

Πηγή: iefimerida