Γονείς ζητούν από το υπουργείο Παιδείας οι εκπαιδευτικοί των παιδιών τους να είναι αξιολογημένοι. Οι αλλαγές που επιχειρεί το υπουργείο στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (Π&Π-Σ) της χώρας, σε συνδυασμό με το πολυετές τέλμα των δημόσιων σχολείων, έχουν συμβάλει στην εμφατική ανάδειξη για πρώτη φορά του αιτήματος των γονέων για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, σχεδόν τέσσερις δεκαετίες μετά την κατάργησή της. Τα Π&Π-Σ ήταν τα μόνα σχολεία που λειτούργησαν από το 2013, οπότε και ξεκίνησαν, με αξιολογημένους εκπαιδευτικούς. Η θητεία τους πλέον έχει ολοκληρωθεί και το υπουργείο Παιδείας προκρίνει τη στελέχωση των θέσεων των Π&Π-Σ από εκπαιδευτικούς με κριτήρια στα οποία δεν περιλαμβάνεται η αξιολόγηση.
Ειδικότερα, γονείς παιδιών που φοιτούν στο Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο, σε επιστολή τους προς τον υπουργό Κώστα Γαβρόγλου, αναφέρουν ότι με τις διατάξεις που προωθεί καταργείται η αυτονομία των Π&Π-Σ, όπως επίσης καταργούνται η πενταετής θητεία και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. «Αν το πρόβλημα είναι η ανασφάλεια των εκπαιδευτικών των Π&Π-Σ σχετικά με το εργασιακό τους καθεστώς, τότε γιατί καταστρατηγείται χρόνια τώρα ο νόμος Διαμαντοπούλου, ο οποίος προέβλεπε, μετά τη λήξη της πρώτης πενταετούς θητείας στα Π&Π-Σ, αξιολόγηση και νέα ισόχρονη θητεία;» λένε οι γονείς, στην επιστολή τους την οποία τιτλοφορούν «Ζητείται όραμα για την παιδεία».
Οι γονείς (υπογράφουν οι Αλέστας Θεόδωρος, Βασιλοπούλου Μαρία, Βασιλόπουλος Παναγιώτης, Βελέντζα Αναστασία, Γιαλαμά Ασπασία, Ιωαννίδη Ελένη, Κακκαβά Αγγελική, Κομπορόζος Νικόλαος, Μόρος Σπυρίδων, Παπαχαραλάμπους Γεώργιος, Σκλαβενίτη Δήμητρα, Συροκακής Χρήστος, Τζίρου Σοφία, Τσοπανέλλη Αννα), ζητώντας απαντήσεις από τον κ. Γαβρόγλου για την πολιτική του, εστιάζουν στην ανάγκη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. «Η αντικειμενική αξιολόγηση είναι η διαδικασία επίτευξης της αξιοκρατίας, απαραίτητη για την άνθηση μιας κοινωνίας και αυτονόητη για τον ιδιωτικό τομέα, ενώ παραμένει αδιανόητη για πολλούς δημοσίους υπαλλήλους, παρά την επισήμως κρατούσα ισονομία! Είναι επιθυμητή από τους ανθρώπους που θέλουν να αποδειχθούν η αξία τους και η προσφορά τους στην κοινωνία. Γιατί τους το στερούμε; Αντιθέτως, εκείνοι που φοβούνται την ανάδειξη της ανεπάρκειάς τους είναι πολέμιοι της αξιολόγησης. Με ποιους συντάσσεται το υπουργείο;» ρωτούν. Και τονίζουν:
«Ολοι εμείς οραματιζόμαστε ένα άλλο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Μια Παιδεία δημόσια, αταξική, υψηλού επιπέδου. Κύριε υπουργέ, θα μοιραστείτε το όραμά μας; Το προσδοκούμε, για να έχουμε εμείς την εκπαιδευτική πραγματικότητα που ονειρευόμαστε και εσείς τον ρόλο του πολιτικού που τόλμησε να αναδείξει την Παιδεία ως ισάξια της ιστορίας του τόπου μας».
Πηγή:Η Καθημερινή