Το Φεστιβάλ Αθηνών υποδέχεται στην Πειραιώς 260 την Γερμανίδα σκηνοθέτρια Σουζάνε Κένεντι. Από τις σημαντικότερες ανερχόμενες δυνάμεις του γερμανικού θεάτρου, η Κένεντι έρχεται στην Αθήνα στις 4 και 5 Ιουλίου για να παρουσιάσει το έργο της «Αυτόχειρες παρθένοι», μία θεατρική διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Τζέφρι Ευγενίδη, σε συμπαραγωγή δύο μεγάλων θεατρικών οργανισμών της Γερμανίας, της Munchner Kammerspiele και της Volksbuhne Berlin.
Η επιστροφή της Κένεντι στη Γερμανία, μετά από χρόνια καριέρας στην Ολλανδία, έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τη θεατρική σκηνή της χώρας της, όπου θεωρείται εκπρόσωπος του φεμινιστικού θεάτρου. Η Κένεντι έχει τιμηθεί με το ευρωπαϊκό βραβείο Theatrical Realities το 2017 (XIV Europe Prize Theatrical Realities), βραβείο που απονέμεται κάθε χρόνο σε νέους και καινοτόμους δημιουργούς για την προσφορά τους στο ευρωπαϊκό θέατρο.
Το 1993, ο ελληνικής καταγωγής συγγραφέας, Τζέφρι Ευγενίδης, εκδίδει το πρώτο του μυθιστόρημα. Οι «Αυτόχειρες παρθένοι» αγαπήθηκαν πολύ από το κοινό και έκαναν γνωστό τον Ευγενίδη σε όλο τον κόσμο (πολύ πριν το «Middlesex», για το οποίο κέρδισε το βραβείο Πούλιτζερ) και καθιερώθηκε ως ένας από τους επιδραστικότερους συγγραφείς του 21ου αιώνα. Οι «Αυτόχειρες παρθένοι» είναι οι πέντε έφηβες αδελφές Λίσμπον, που ζουν με τους γονείς τους στο Μίσιγκαν της δεκαετίας του 1970. Κάθε εφηβικό σκίρτημα, κάθε διάθεση ελευθερίας συνθλίβεται από τους καταπιεστικούς γονείς τους. Η ασφυξία που βιώνουν οι αδελφές Λίσμπον θα έχει τραγική κατάληξη.
Ωστόσο, αυτό που έκανε τις «Αυτόχειρες παρθένους» να ξεχωρίσουν, δεν είναι μόνο η πλοκή, αλλά και ο καθηλωτικός τρόπος αφήγησης: οι αναγνώστες μαθαίνουν τα πάντα μέσω των περιγραφών – σε πρώτο πληθυντικό – μιας ανώνυμης ομάδας εφήβων αγοριών που παρακολουθούσαν γοητευμένα τη ζωή των κοριτσιών. Τα αγόρια, προκειμένου να μπορέσουν να ανασυνθέσουν τα γεγονότα, φέρνουν στην αφήγηση μυρωδιές, ήχους, αντικείμενα και εικόνες, δίνοντας στην ιστορία μία ονειρική διάσταση και βάζοντας και τον αναγνώστη στη θέση του παρατηρητή-γείτονα. Το 1999, η Σοφία Κόπολα έκανε το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με τη διασκευή του μυθιστορήματος στον κινηματογράφο, με την ομώνυμη ταινία να σημειώνει τεράστια επιτυχία.
Στην προσέγγιση της Κένεντι, την ιστορία αφηγούνται οι ενήλικες πλέον άντρες, γείτονες των πέντε αδερφών Λίσμπον, προσκαλώντας το κοινό να μοιραστεί το ηδονοβλεπτικό τους βλέμμα και να συμμετάσχει στο νοερό τους ταξίδι. Η Κένεντι ακολουθεί τη δομή της Θιβιετιανής Βίβλου των Νεκρών και ενσωματώνει κείμενα του Αμερικανού ψυχολόγου και γκουρού ψυχεδελικών εμπειριών, Τίμοθυ Λήρυ. Η παράσταση συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά του σκηνοθετικού στίγματος της Κένεντι, που την έκαναν να ξεχωρίσει στη σύγχρονη θεατρική σκηνή: ασύγχρονη αφήγηση (voice over), εκτενή χρήση μάσκας και multimedia, που δημιουργούν μία ιδιαίτερη αισθητική.
Η παράσταση θα παιχτεί με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους. Στις 4 Ιουλίου, μετά την παράσταση, θ’ ακολουθήσει συζήτηση με τη σκηνοθέτρια.