Φωτορεπορτάζ και όλο το παρασκήνιο από τη συνέντευξη τύπου “Πυγμαλίων – Ωραία μου Κυρία”!

4096

Γράφει η Κατερίνα Μαθιουδάκη

Το “Πυγμαλίων – Ωραία μου Κυρία” αποτελούσε ένα ανέλπιστο όνειρο του Αλέξανδρου Ρήγα. Φέτος οι “Θεατρικές Σκηνές” το κάνουν πραγματικότητα και την περασμένη Δευτέρα μας κάλεσαν στο θέατρο “Πάνθεον” για να μας το ανακοινώσουν, σε μια συνέντευξη τύπου που περιείχε τα πάντα, ιδιαιτέρως πλουσιοπάροχα: τους καλύτερους ηθοποιούς με τα πιο λαμπερά τους χαμόγελα, καλλιτεχνικά “πηγαδάκια”, φαγητό και φυσικά συζητήσεις για την τεράστια αυτή παραγωγή, η οποία στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε δεν μπορεί παρά να θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα θεατρικά γεγονότα της πρωτεύουσας.

26

Μετά τον Πάνο Κατσαρίδη των “Θεατρικών Σκηνών” που ανέλαβε με λίγα λόγια να σπάσει πρώτος τον “πάγο” της παρουσίασης, η σκυτάλη παραχωρήθηκε στον Αλέξανδρο Ρήγα ο οποίος έσπευσε να αφιερώσει τη παράσταση στη μνήμη της Αλίκης Βουγιουκλάκη -η οποία είχε ανεβάσει το συγκεκριμένο έργο στο θέατρο επί εποχής Κώστα Μουσούρη- ενώ διευκρίνησε πως το έργο του Μπέρναρντ Σω, μια τρυφερή κομεντί ή αλλιώς ένα ρομάντσο εποχής, καυτηριάζει έντονα την πολιτική της εποχής του και παράλληλα είναι ένα έργο που απευθύνεται στο μεγάλο κοινό.

Ο Κώστας Κόκλας ανέφερε χαρακτηριστικά πως “το κείμενο του Αλέξανδρου ήταν μια δροσιά…” ενώ μίλησε για επιχειρηματικό ρίσκο λόγω των δύσκολων εποχών που διανύουμε αλλά και για το σπάνιο ταλέντο των συναδέλφων του. Η “Ωραία Κυρία” της παρέας, η Δήμητρα Ματσούκα, η οποία και θα ενσαρκώσει το ρόλο της Ελίζας Ντούλιτλ, χαρακτήρισε την εμπειρία της μια περιπέτεια μοναδική, καθώς μας εξήγησε πως όλη η περίοδος των προβών δεν είναι περίπατος αλλά ένα στοίχημα που πρέπει να επιτευχθεί. Aπό την άλλη πλευρά, εστίασε στην “σαμπανιζέ” και ανάλαφρη διάθεση της ηρωίδας που υποδύεται αλλά και την υποκρισία της αστικής τάξης, την οποία καυτηριάζει έντονα ο συγγραφέας και επισήμανε πως η ρωγμή στο χρόνο που δημιούργησε ο Αλέξανδρος Ρήγας για να προκαλέσει χαρά και συγκίνηση, έχει τεράστια σημασία για εκείνη.

Ο Παύλος Χαϊκάλης τόνισε με τη σειρά του πως η παραγωγή των “Θεατρικών Σκηνών” δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από μια αντίστοιχη λονδρέζικη και αυτό συμβαίνει γιατί πρόκειται για μια παράσταση χωρίς ψεγάδια, που πρωτίστως έχει δημιουργηθεί με γνώμονα να σεβαστεί το κοινό. Στη συνέχεια, επικεντρώθηκε στα μηνύματα του έργου που δεν είναι άλλα από τη δύναμη της υπομονής αλλά την εσωτερική παραμόρφωση ενός ανθρώπου που με την πολύτιμη αρωγή της γνώσης αναδύεται πλήρως, γι’ αυτό και όρισε ως επιτακτική την ανώγνωση ενός τέτοιου έργου που σημειωτέον, είναι ότι καταλληλότερο για παιδιά αφού -εκτός των παραπάνω χαρακτηριστικών- είναι σημαντικό ότι δεν περιέχει βωμολοχίες.

Στη συνέχεια, το μικρόφωνο δόθηκε στον Περικλή Αλμπάνη, ο οποίος μας πληροφόρησε ότι συμμετείχε σε όλες σχεδόν τις παραστάσεις της Αλίκης Βουγιουκλάκη εκτός της συγκεκριμένης αφού, όπως ανέφερε γελώντας, τον φετινό του ρόλο τον έπαιζε τότε η Τασσώ Καββαδία. Η Μπέτυ Λιβανού και η Χριστίνα Θεοδωροπούλου με το χαμόγελο στα χείλη μίλησαν για ένα πρωτοποριακό έργο και φανερά ευχαριστημένες, για το κέφι που επεικρατεί καθ’ όλη τη διάρκεια των προβών μεταξύ τους, ο “μετρ” της σκηνογραφίας Μανόλης Παντελιδάκης έκανε λόγο για μια μεγάλη παραγωγή που είναι από μόνη της μια απάντηση καθηλωτική στην κρίση και στη μιζέρια και τέλος, ο Θοδωρής Πανάς, ως υπεύθυνος για τις χορογραφίες και τη συνολική κίνηση των πρωταγωνιστών, δήλωσε πως η αγάπη όλων των ηθοποιών για αυτό που κάνουν θα φανερωθεί έκδηλα στη παράσταση και συνεπώς, στη σκηνή.

Στη παράσταση πρωταγωνιστεί επίσης ο Αντώνης Καφετζόπουλος που απέφυγε μεταξύ σοβαρού και αστείου να πει πολλά παραχωρώντας πρωτίστως τη θέση του στους συναδέλφους του, ο Ορέστης Τζιόβας, ο Ησαΐας Ματιάμπα που επιστρέφει μετά από χρόνια στο θέατρο και έχει επιμεληθεί κατά το ήμισυ τη μουσική επιμέλεια της παράστασης και ο Ιάσονας Παπαματθαίου. Επίσης συμμετέχουν σημαντικά ονόματα που έχουν καταθέσει τα προσωπικά τους διαπιστευτήρια στο σανίδι εδώ και αρκετά χρόνια, όπως ο Θωμάς Παλιούρας και η Γαλήνη Τσεβά ενώ δίπλα τους θα απολαύσουμε τους: Γιώργο Μπανταδάκη, Γιώργο Γκολφινόπουλο, Κωνσταντίνο Φασίλη, Έλενα Μεντζέλου, Ελευθερία Παρασκευά, Δημήτρη Γαλάνη, Γιούλη Αγγελή, Δημήτρη Τσιώκο και Κωνσταντίνα Λουλούδη. Η δραματουργική επεξεργασία του έργου ανήκει στη Μαριλένα Παναγιωτοπούλου.

Λίγο πριν μας αποχαιρετήσουν, ο Αλέξανδρος Ρήγας αποκάλυψε ότι έχει πειράξει “γλυκά” το φινάλε του έργου ενώ ανέφερε πως όλος ο θίασος, μετά την ολοκλήρωση των παραστάσεων στο “Πάνθεον”, θα ανηφορίσει στη Θεσσαλονίκη και στο Μέγαρο Μουσικής για συγκεκριμένο κύκλο παραστάσεων.

Σας αποχαιρετούμε με τη σειρά μας χρησιμοποιώντας τα εύστοχα λόγια του σκηνοθέτη: “Το ρομάντσο και η ανάγκη να γίνουμε καλύτεροι και να μας αποδεχτούν πάντα θα συγκινεί το ανθρώπινο κύτταρο”.

Καλή Επιτυχία σε όλους τους συντελεστές του “Πυγμαλίων – Ωραία μου Κυρία” και ραντεβού στο “Πάνθεον” από την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου!

17

Φωτογραφίες: Tάσος Μαντάς