Γροθιά στο στομάχι η παράσταση για τη γενοκτονία στη Ρουάντα – Μόνο για ενήλικες

1244

Μια από τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις παγκοσμίως είναι της νεαρής χορεύτριας, χορογράφου, τραγουδίστριας και περφόρμερ Ντοροτέ Μυνιανεζά που παρουσιάζεται στην Αθήνα, μετά το φεστιβάλ της Αβινιόν, με θέμα τις θηριωδίες στη Ρουάντα, στις 18 και 19 Ιουλίου στο χώρο της ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260.

Γεννημένη στη Ρουάντα και εγκατεστημένη στη Γαλλία, η χορεύτρια, χορογράφος, τραγουδίστρια και περφόρμερ Dorothée Munyaneza (Ντοροτέ Μυνιανεζά) ήταν μόλις δώδεκα ετών όταν στην πατρίδα της ξέσπασε η γενοκτονία του 1994. Αντλώντας από τη φρικιαστική εμπειρία του πολέμου, η Μυνιανεζά συνέλαβε και χορογράφησε μια παράσταση που αποτίνει φόρο τιμής στις γυναίκες που βίωσαν την κτηνωδία και των οποίων τα σώματα κακοποιήθηκαν, βιάστηκαν, εξευτελίστηκαν, σώματα-αντικείμενα, ανεπιθύμητα. Όλες εκείνες τις γυναίκες «που ο βιασμός τους ισοδυναμούσε με όπλο μαζικής καταστροφής», όπως αναφέρει η καλλιτέχνιδα, και όλα εκείνα τα παιδιά που γεννήθηκαν ανεπιθύμητα.

Η παράσταση συνδυάζει χορό, ηχητικό υλικό με μαρτυρίες υπό τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού συνθέτη Alain Mahé, χορωδία δύο φωνών με την Holland Andrews και την ίδια τη Μυνιανεζά, και τα έργα τέχνης του φημισμένου καλλιτέχνηBruce Clark. Η Μυνιανεζά οραματίζεται την παράσταση σαν μια κληρονομιά που παραδίδεται από τη μια γυναίκα στην άλλη, μια κληρονομιά που δεν πρέπει να λησμονηθεί. Το έργο είναι μια μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή, που έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών αμέσως μετά την πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ της Αβινιόν.

Κατάλληλο για θεατές άνω των 16 ετών.

Σύλληψη και χορογραφία: Dorothée Munyaneza
Συμμετέχουν: Holland Andrews, Alain Mahé, Dorothée Munyaneza
Σκηνογραφία: Vincent Gadras
Έργα τέχνης: Bruce Clarke
Φωτισμοί: Christian Dubet
Μουσική: Holland Andrews, Alain Mahé, Dorothée Munyaneza

Η CompagnieKadidi υποστηρίζεται για τις περιοδείες της στο εξωτερικό από το Γαλλικό Ινστιτούτο.
Με την υποστήριξη του Teatroskop στo πλαίσιo του FranceDanse Orient-Express. Το Teatroskop είναι ένα πρόγραμμα του Γαλλικού Ινστιτούτου, του Υπουργείου Πολιτισμού και Επικοινωνίας και του Υπουργείου Εξωτερικών και Διεθνούς Ανάπτυξης. Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου.