Ο «Θείος Βάνιας» με τον Γ. Κιμούλη εγκαινιάζει τη σεζόν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

890

Τη φιλοσοφία του συμμετοχικού ουμανισμού, ως μοντέλο διαχείρισης στον χώρο του πολιτισμού, ανέπτυξαν ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Νίκος Διαμαντής και ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την έναρξη των παραστάσεων και των δράσεων του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, αλλά και την ανακοίνωση ρεπερτορίου διετίας 2018-2020.

Το πρόγραμμα της σεζόν 2018-2019 περιλαμβάνει επτά θεατρικές παραγωγές και ανοίγει στις 22 Νοεμβρίου με τον «Θείο Βάνια» του Τσέχωφ σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Γιώργου Κιμούλη.

Ακολουθούν η «Ρένα» – το τελευταίο βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ, που γίνεται θεατρικό σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη με την Υρώ Μανέ στον κεντρικό ρόλο (10/12), οι «Κούκλες» (βασισμένες στο «Κουκλόσπιτο» του Ίψεν) σε σκηνοθεσία Νικόλα Ανδρουλάκη (21/1), ο «Βόϋτσεκ» του Γκέοργκ Μπύχνερ σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου με τον Γιώργο Γάλλο στον ομώνυμο ρόλο και έναν δυναμικό θίασο 10 ηθοποιών (22/2), «Ο κύκλος του Έρωτα (Το γαϊτανάκι)» του Αρθρουρ Σνίτσλερ (3/5) σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, και το «Πεθαίνω σαν χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη που θα παρουσιάσει η Ρούλα Πατεράκη σε τρεις διαφορετικές site specific εκδοχές.

Από τον φετινό προγραμματισμό δεν λείπουν και οι παράλληλες καλλιτεχνικές δράσεις. Ανάμεσά τους, βρίσκεται το Φεστιβάλ για τη «Δυναμική του Ελληνικού λόγου στο Θέατρο», τα προγράμματα «Ποίηση on the road» και «Επικίνδυνες λέξεις», η ίδρυση θεατρικής ομάδας ενηλίκων που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού αλλά και η ποιητική ξενάγηση στο πειραϊκό λιμάνι. Τον χώρο των εικαστικών, εκπροσωπεί ο Χρήστος Μποκόρος που έχει στήσει ήδη αναδρομική έκθεση του στην αίθουσα χορού του ΔΘΠ με 28 από τα εμβληματικότερα έργα του.

Η σεζόν 2019-2020 φιλοξενεί τρεις μεγάλες παραγωγές: τη μουσικοθεατρική παράσταση για την ελευθερία «Ο Χορός της φωτιάς» σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, τον σαιξπηρικό «Μάκβεθ» με τον Δημήτρη Λιγνάδη να πρωταγωνιστεί και να σκηνοθετεί και τον Νίκο Διαμαντή να ανεβάζει το «Ματωμένο γάμο» του Λόρκα.

Τον προγραμματισμό συμπληρώνουν η «Φαίδρα» του Ρακίνα σε σκηνοθεσία Εφης Θεοδώρου και μετάφραση Στρατή Πασχάλη, το νέο έργο του Μανώλη Τσίπου «Ινδονησιακή ιστορία» που διαπραγματεύεται την ματαιότητα του (ανθρώπινου) μεγαλείου, ένα μεγάλο αφιέρωμα στην αρχαία τραγωδία που θα φιλοξενηθεί σε αρχαιολογικούς χώρους επτά νησιών που ανήκουν στο δήμο Πειραιά καθώς και το «Φεστιβάλ Νεοελληνικού έργου» που θα εστιάσει στο έργο της Λούλας Αναγνωστάκη.