Το Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο γίνεται πηγή έμπνευσης για τον Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ και συνθέτει ένα από τα ωραιότερα ορατόρια για το Θείο Πάθος, το Passio secundum Johannem, BWV 245.
To σπουδαίο θρησκευτικό του έργο αποτελεί πλέον μία από τις σημαντικότερες παρακαταθήκες του παγκόσμιου πολιτισμού, καθώς μιλά κατευθείαν στην ψυχή συνδέοντας με τρόπο μοναδικό τον άνθρωπο με την έννοια του θείου. Με αυτή την αριστουργηματική σύνθεση του μεγάλου Κάντορα της Λειψίας εγκαινιάζεται ο φετινός κύκλος Adagio–Moυσικές για τις ημέρες του Πάσχα, την Κυριακή των Βαΐων 1 Απριλίου (8:30 μ.μ., με ελληνικούς υπέρτιτλους) στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.
Τα Kατά Ιωάννην Πάθη παρουσιάζονται σε όργανα εποχής από τους Μουσικούς της Καμεράτας-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τη διεύθυνση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου.
Τα φωνητικά μέρη αποδίδουν τέσσερις διακεκριμένοι σολίστ με εξειδίκευση στο ύφος της μπαρόκ μουσικής: η σοπράνο Φανή Αντωνέλου, η μεσόφωνος Χρυσάνθη Σπιτάδη, ο τενόρος Juan Sancho (στον ρόλο του Ευαγγελιστή) και ο μπάσος Πέτρος Μαγουλάς. Μαζί τους, το φωνητικό σύνολο Capella di Atene που προετοίμασε μουσικά και διευθύνει η Αθανασία Κυριακίδου.
Το αγαπημένο αθηναϊκό σύνολο, στην πασχαλινή του συναυλία στο Μέγαρο, θα προσφέρει στο κοινό μια ιστορικά ενημερωμένη εκτέλεση σε όργανα εποχής του 18ου αι., παρόμοια με αυτά που είχε στη διάθεσή του ο Μπαχ κατά την πρώτη παρουσίαση των Παθών τη Μ. Παρασκευή του 1724 στον ναό του Αγίου Nικολάου της Λειψίας.
Οι μαγικοί ήχοι τους υπόσχονται μια μοναδική πνευματική εμπειρία και ένα μουσικό ταξίδι στο χρόνο που μας φέρνει κοντά στα αυθεντικά ηχοχρώματα του Μπαρόκ.
Ο τσεμπαλίστας και μαέστρος Μάρκελλος Χρυσικόπουλος έχει κερδίσει τη διεθνή αναγνώριση μέσα από τις έντονα προσωπικές προσεγγίσεις του σε έργα του 18ου αι.
Το φωνητικό σύνολο Capella di Atene δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 από επαγγελματίες τραγουδιστές υπό τη διεύθυνση της μαέστρου και μουσικολόγου Αθανασίας Κυριακίδου. Εστιάζει το ενδιαφέρον του στη μελέτη και παρουσίαση συνθέσεων της Αναγέννησης και του Μπαρόκ μέσα από ιστορικά ενημερωμένες ερμηνείες αλλά και σε πρώτες εκτελέσεις σύγχρονων έργων.