Πόρος: Αλάνα χωρίς πιστοποίηση το ελικοδρόμιο – Οι συνθήκες της τραγωδίας

770

Χωρίς άδεια λειτουργεί το ελικοδρόμιο του Γαλατά, από όπου απογειώθηκε το μοιραίο ελικόπτερο που συνετρίβη χθες το μεσημέρι στις 15:40, σε θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Πόρο και στο Γαλατά, όπως καταγγέλουν οι κάτοικοι του νησιού.

Το ελικοδρόμιο βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τα καλώδια υψηλής τάσης όπου προσέκρουσε το ελικόπτερο και είχε ως αποτέλεσμα να «βυθιστεί» το νησί στο σκοτάδι. Παράλληλα, υπάρχουν καταγγελίες ότι δεν υπάρχει ούτε καλός φωτισμός ούτε σήμανση και το ελικοδρόμιο είναι ένα μη περιφραγμένο οικόπεδο, ελεύθερα προσβάσιμο, καθώς δεν υπάρχει φύλαξη.

Σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ, ο πρόεδρος των χειριστών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Γρηγόρης Κωνσταντέλλος τόνισε για το δυστύχημα ότι «ήταν στον προθάλαμο» και απλά περιμέναμε πότε θα συμβεί, ενώ υπογράμμισε την «μικρή απόσταση ανάμεσα στο ελικοδρόμιο και τα καλώδια».

Επεσήμανε δε ότι στο παρελθόν είχε σταλεί επιστολή στον ΔΕΔΔΗΕ για την έλλειψη σήμανσης που θα ενημέρωνε τους πιλότους για την καλωδίωση, καθώς το 70% των ατυχημάτων και δυστυχημάτων με ελικόπτερα παγκοσμίως προκύπτει από εμπλοκή με καλώδια.

Από την πλευρά του  ο Δήμαρχος Τροιζηνίας, Κωνσταντίνος Καραγιάννης δήλωσε ότι τα καλώδια βρίσκονταν περίπου 250 με 300 μετρά από το ελικοδρόμιο.  «Το ελικοδρόμιο δεν ήταν αδειοδοτημένο και δεν ήταν ασφαλές για την προσγείωση και απογείωση», πρόσθεσε.

Σημείωσε δε ότι κατασκευάστηκε το 1987 από το πρώην Λιμενικό Ταμείο Πόρου το οποίο περιήλθε μετά στον Δήμο Τροιζήνας με την μεταρρύθμιση «Καποδίστριας». Ο Δήμος, είπε, ουδέποτε ασχολήθηκε και οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν τον χώρο με δίκη τους ευθύνη.

Εκτακτη σύσκεψη με τον δήμαρχο Πόρου και εκπροσώπους όλων των εμπλεκομένων φορέων αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός της ημέρας στο κέντρο εκπαίδευσης του νησιού.

Σε εξέλιξη βρίσκονται έρευνες που διεξάγει η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, τα οποία θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας, για να διαπιστωθούν τα αίτια της συντριβής. Συγκεκριμένα, διερευνάται εάν το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή μηχανικό πρόβλημα.

Το πρωί ολοκληρώθηκε η πρώτη αυτοψία των πραγματογνωμόνων, ενώ εκτός από τα συντρίμμια θα εξεταστούν και οι σοροί των  θυμάτων, που φέρουν σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις συν σωματικά τραύματα, που αποδίδονται στην πτώση.

Το χρονικό της τραγωδίας

Νεκροί εντοπίστηκαν και ανασύρθηκαν χθες το αργά το απόγευμα ο Ελληνας χειριστής, ηλικίας 57 ετών και απόφοιτος της Σχολής Ικάρων αλλά και οι δυο επιβαίνοντες, ρωσικής καταγωγής, 24 και 56 ετών, του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πόρου και Γαλατά Τροιζηνίας.

Το ελικόπτερο ήταν ιδιωτικό και μισθωμένο σε εταιρεία αεροταξί, ενώ οι πρώτες εκτιμήσεις ανάγουν ως αιτία του δυστυχήματος την πρόσκρουση στα καλώδια μεσαίας τάσης της ΔΕΗ μεταξύ Πόρου και Γαλατά πριν τελικά καταλήξει στη θάλασσα, όπου και βυθίστηκε.

Λίγες μόλις ώρες μετά την πτώση του ελικόπτερου, που σημειώθηκε στις 15:40, πραγματοποίηθηκε η ανάσυρση της ατράκτου. Ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρει ότι το ελικόπτερο με κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης, προερχόμενο από Κρανίδι με προορισμό το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και με ενδιάμεση στάση την περιοχή του Γαλατά για να παραλάβει δύο επιβάτες έχασε την επαφή του με τον Πύργο Έλεγχου Αθηνών και άμεσα κινητοποιήθηκαν οι αρχές για τον εντοπισμό του.

Στις 15:32 τοπική ώρα ο πιλότος του ελικοπτέρου επικοινώνησε με την προσέγγιση Αθηνών και ανακοίνωσε ότι σε μερικά λεπτά αναχωρεί από Γαλατά, μετά από αυτή την συνομιλία χάθηκε η οποιαδήποτε επικοινωνία με το κέντρο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΣΚΑΪ