Πως το πιτσιρίκι σας θα φάει το αυγό του και θα πει και ένα τραγούδι!

4579

Γράφει η Πηνελόπη Γκάλιου

Αν τα παιδάκια σας δεν τρώνε τα αυγά δεν πρέπει να τα κυνηγάτε σαν τη γάτα το ποντίκι … αλλά δοκιμάστε να κάνετε τα χαριτωμένα ποντικάκια … συμμάχους σας!!!

Σκεφτείτε με φαντασία και φτιάξτε το δικό σας «νόστιμο» κήπο που μπορεί να προσελκύσει τους μικρούς μας φίλους!!!

Τα υλικά για το «χτίσιμο» του κήπου και 4 ποντικάκια:

Λίγο ψιλοκομμένο μαρούλι

2 αυγά καλά βρασμένα

1 ντοματίνι σε φετούλες (για να φτιάξετε τα αυτάκια του ποντικιού ) ή

Μερικές φετούλες ελιάς (για να φτιάξετε τα αυτάκια του ποντικιού) ή

Μερικές φετούλες ραπανάκι (για να φτιάξετε τα αυτάκια του ποντικιού)

 Μερικές λωρίδες από αγγουράκι ή πιπεριά  (για να φτιάξετε την ουρά του)

 Λίγα καρφιά γαρύφαλλου (για να φτιάξετε τα  ματάκια του)

Εκτέλεση:

 Αφού βράσουμε καλά τα αυγά (περίπου 10 λεπτά) τα αφήνουμε να κρυώσουν και τα κόβουμε στη μέση.  Αφήνουμε τα μισά ασπράδια στην άκρη και αδειάζουμε τους κρόκους σε ένα μπολάκι και τους ανακατεύουμε με λίγο λαδάκι (ή μαγιονέζα ή μουστάρδα), και αλατάκι  ώστε να γίνουν σαν κρεμούλα. Αν τα παιδιά μας τρώνε τα πράσινα μυρωδικά μπορούμε να προσθέσουμε λίγο μαϊντανό ή άνηθο ψιλοκομμένο. Ξαναγεμίζουμε  τα ασπράδια με το μείγμα του κρόκου, τα γυρίζουμε ανάποδα σε ένα πιάτο όπου έχουμε απλώσει το ψιλοκομμένο μαρούλι  και τα διακοσμούμε σαν να ήταν ποντικάκια…

 Καλή επιτυχία και καλή όρεξη!!!

Η μεγάλη διατροφική αξία των αυγών:

Τα αυγά δεν είναι  τίποτα λιγότερο από μία συμπύκνωση βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων. Ένα και μόνο αυγό έχει την διατροφική αξία δύο (2) ολόκληρων λίτρων γάλακτος (!!!) ή μιάμιση φορά το βάρος του σε κρέας (100 γρ). Εάν συγκρίνετε τη διαφορά ποσότητας στην πρώτη περίπτωση όπως και κόστους στη δεύτερη, θα διαπιστώσετε άλλη μία διάσταση της αξίας τους, την οικονομική. Πέραν αυτού, περιέχει πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης πολύ υψηλής ποιότητας, πιο πλήρεις από εκείνες του γάλακτος, πιο θρεπτικές από του κρέατος ή του ψαριού και πιο εύκολα αφομοιώσιμες από τον ανθρώπινο οργανισμό.

Ένα βραστό αυγό ημερησίως είναι μία πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών της υψηλότερης βιολογικής αξίας. Τι σημαίνει “υψηλής βιολογικής αξίας”; Δείχνει τον βαθμό στον οποίο, το άζωτο που περιέχεται στην πρωτεΐνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη και για τη διατήρηση των λειτουργιών του οργανισμού. Θεωρείται ότι μετά την πρωτεΐνη του μητρικού γάλακτος, εκείνη του αυγού έχει την μεγαλύτερη βιολογική αξία στη φύση. Άλλωστε ο ρόλος του αυγού είναι ακριβώς το να δίνει ζωή, συνεπώς περιέχει ουσίες πολύτιμες για τη δημιουργία και την ανάπτυξη.

Το αυγό είναι μια σημαντικότατη πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίεςπου καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που ενοχοποιούνται για σειρά ασθενειών συνδεδεμένων με καρδιακά νοσήματα αλλά και τον καρκίνο, ο κρόκος του είναι πλούσιος σε βιταμίνη D.

 Τα αυγά στη διατροφή του βρέφους-παιδιού.

Τα αυγά είναι μία εξαιρετική διατροφή για τα παιδιά, όπως άλλωστε και για τα βρέφη. Δεν είναι τυχαίο ότι είναι μία από τις τροφές που δίνονται στα βρέφη μετά τον απογαλακτισμό τους, σαν διατροφικό συμπλήρωμα στο γάλα (στον 8ο – 9ο μήνα ο κρόκος, στον χρόνο το ασπράδι). Και εδώ, όμως, ισχύουν οι κανόνες που πρέπει να χαρακτηρίζουν όλες τις επιλογές μας σε είδη πρώτης ανάγκης, η επιλογή πρέπει να γίνεται με κριτήρια ποιότητας (και όχι εμφάνισης) και η κατανάλωση να ακολουθεί τους κανόνες υγείας (και όχι την διατροφική μόδα της εποχής)