Συνεχίζονται οι εργασίες για τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου

911
Γράφει ο Γιώργος Κ. Δημητριάδης
untitled
Με την διαβεβαίωση πως η κατασκευή του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου
δεν πρόκειται να επηρρεαστεί, ο υπεύθυνος του Ελληνικού γραφείου της
κατασκευαστικής κοινοπραξίας Ρικάρντ Σκουφιάς απάντησε στις φήμες που
συνδέουν την κατακόρυφη πτώση της τιμης του πετρελαίου με την πορεία του
έργου. Ο Ελληνοσουηδός υπεύθυνος πρόσθεσε πως οι πτωτικές τιμές δεν αλλάζουν
κάτι, καθώς οι επενδυτικές αποφάσεις έχουν ήδη ληφθεί. Παρόλα αυτά, τόνισε πως
θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην διαχείριση του κόστους παραγωγής.
Στις αρχες του Μαρτίου, η Ελληνική J&P ΑΒΑΞ, σε κοινοπραξία με την Ιταλική Bonatti
SpA, υπέγραψε σύμβαση με την “Διαδριατικός Αγωγός Φυσ. Αερίου (TAP AG)” για
την μελέτη και κατασκευή 360 χιλιομέτρων του αγωγού επί Ελληνικού εδάφους.
Να υπενθυμίσουμε πως ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου ή TAP
(Trans-Adriatic Pipeline), αποτελεί τμήμα του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου,
σημαντικό έργο ενεργειακής υποδομής για την Ευρώπη. Θα έχει δυνατότητα
μεταφοράς έως και 10 δις κυβικά μέτρα αερίου ανά έτος, τα οποία θα προέρχονται
από τα πλούσια αποθέματα του Shah Deniz στην Κασπία Θάλασσα και θα προστεθεί
στους ήδη υπάρχοντες ενεργειακούς διαδρόμους (Ρωσία, Αφρική, Βόρεια Θάλασσα),
ενισχύοντας την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια.
Ο αγωγός θα εκτείνεται συνολικά 550 χιλιόμετρα επί Ελληνικού εδάφους, από την
τοποθεσία Κήπους στα Ελληνοτουρκικά σύνορα έως την Ιεροπηγή στα
Ελληνοαλβανικά σύνορα και 215 χιλιόμετρα επί Αλβανικού εδάφους έως την
περιοχή Φιέρ. Από εκεί, θα διασχίζει υποθαλάσσια την Αδριατική για 105
χιλιόμετρα έως τις Ιταλικές ακτές. Το τελευταίο τμήμα 8 χιλιομέτρων σε Ιταλικό
έδαφος θα καταλήγει στον τερματικό σταθμό παραλαβής.