Γράφει ο Χρήστος Ζαμπούνης
Φίλος αναγνώστης έσπευσε να μου τηλεφωνήσει μετά την ανάρτηση του προηγούμενου σημειώματος υπό τον τίτλο «Το παράπονο ενός ταξιτζή», και να διαμαρτυρηθεί με ανοίκειους χαρακτηρισμούς κατά της ”φάρας”, όπως την απεκάλεσε, των οδηγών ταξί.
Είναι αλήθεια ότι ορισμένα από τα επιχειρήματά του, όπως η έλλειψις καθαριότητος αρκετών οχημάτων, η μουσική στη διαπασών από το ραδιόφωνο, το κάπνισμα και η ακατάσχετη φλυαρία ενίων αυτοκινητιστών, είχαν μία βάση, όπως βάση έχει και η πεποίθησίς του ότι τίποτε δεν μπορεί να σταματήσει το μέλλον, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η εταιρεία Uber.
Επειδή στο προχθεσινό σημείωμα υμνούσα την ευγένεια του καλού οδηγού ταξί στον οποίον είχα την τύχη να πέσω, αλλά και επειδή συνολικώς ομνύω στη φράση του Ευαγγελιστού «ορώμεν το καλόν», ας μου επιτραπεί να μοιρασθώ ένα απόσπασμα από τον κανονισμό λειτουργίας που εξέδωσε ο Σύνδεσμος Οδηγών Ταξί Αθηνών. Σημειωτέον, ότι στους ανωτέρω κανόνες εξετάζονται όλοι οι υποψήφιοι πριν λάβουν την απαραίτητη επαγγελματική άδεια, κάτι που δεν ισχύει με τους οδηγούς της Uber.
Ο οδηγός του αυτοκινήτου ταξί είναι υποχρεωμένος:
– Να είναι ευγενικός, πρόθυμος και εξυπηρετικός στον επιβάτη.
– Να είναι ευπρεπής στην εμφάνιση.
– Να εκτελεί τη φορτοεκφόρτωση των αποσκευών του επιβάτη από και προς το πεζοδρόμιο.
– Να μη θέτει σε λειτουργία μουσικές συσκευές ούτε να ανοίγει τα παράθυρα του αυτοκινήτου, χωρίς τη συγκατάθεση του επιβάτη. Για το άνοιγμα του παραθύρου του οδηγού δεν απαιτείται συγκατάθεση του επιβάτη.
– Να παραδίδει στην αστυνομία ή στον κάτοχό του οποιοδήποτε αντικείμενο που λησμονήθηκε στο αυτοκίνητο.
– Να μεριμνά για την κατάσταση καθαριότητας του αυτοκινήτου τόσο εσωτερικά, όσο και εξωτερικά.
– Να μην ομιλεί στον επιβάτη για θέματα που δεν είναι απαραίτητα για την παρεχόμενη εξυπηρέτηση.
Το πλήρες κείμενο του κανονισμού αναδημοσιεύω στο βιβλίο ”Savoir Vivre” και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, διότι δεν χρειάσθηκε να προσθέσω τίποτε επί του θέματος. Τώρα πόσοι το τηρούν, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.
Αύριο θα ασχοληθούμε με το savoir vivre του επιβάτη.