Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η φορολογική διοίκηση δεν σκοπεύει να αναστείλει το ελεγκτικό της πρόγραμμα και μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου θα ανακοινώσει το καλοκαιρινό επιχειρησιακό σχέδιο, το οποίο προβλέπει αυξημένους ελέγχους στις νησιωτικές και τουριστικές περιοχές. Οι αβεβαιότητες λοιπόν για τους επόμενους μήνες είναι πολλές και δεν αποκλείεται στο τέλος του έτους τα έσοδα να αποκλίνουν από τον στόχο που έχει τεθεί, κάτι που θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα, δεδομένου ότι οι προεκλογικές παροχές του 2019 βασίστηκαν στο υπερπλεόνασμα το οποίο θα προέλθει κυρίως από τον τομέα των εσόδων.
Οι εκλογές του Ιουνίου αναμένεται να παρατείνουν την υποβολή φορολογικών δηλώσεων αλλά και την πληρωμή των φόρων:
2. Ρύθμιση 120 δόσεων. Η προθεσμία ένταξης στη ρύθμιση λήγει στις 28 Ιουνίου. Οι εκλογές όμως θα μεταθέσουν την καταληκτική ημερομηνία πολύ πιθανόν κατά ένα μήνα. Αυτό σημαίνει ότι θα καθυστερήσει σημαντικά η πληρωμή της πρώτης δόσης για όσους ενταχθούν στη ρύθμιση.
3. ΕΝΦΙΑ. Με βάση τον σχεδιασμό της φορολογικής διοίκησης, η βεβαίωση του φόρου θα γίνει στα τέλη Ιουλίου. Ωστόσο, η παράταση υποβολής των φορολογικών δηλώσεων θα αναγκάσει την ΑΑΔΕ να καθυστερήσει την ανάρτηση των νέων εκκαθαριστικών σημειωμάτων, η οποία σε αυτή την περίπτωση θα γίνει στα τέλη Αυγούστου. Η πρώτη δόση αναμένεται να καταβληθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου και η τελευταία ενδεχομένως τον Ιανουάριο του 2020.
Οι έλεγχοι
Το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου θα ανακοινωθεί το θερινό επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ. Από το σύνολο των 72.000 προγραμματισμένων προληπτικών ελέγχων, ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ, σε πρώτη φάση, προβλέπει τη διενέργεια τουλάχιστον 3.000 ελέγχων στο σύνολο της επικράτειας, ειδικά στις εξής περιπτώσεις:
• Σε επιχειρήσεις κλάδων που παρουσιάζουν μεγάλο φορολογικό κενό στον ΦΠΑ ή/και στο εισόδημα, σε υπότροπους και παραβάτες μερικών επιτόπιων ελέγχων πρόληψης, και σε επιχειρήσεις που έχουν αιτηθεί επιστροφή φόρων εισοδήματος, ΦΠΑ και ΕΦΚ.
• Το δεύτερο κύμα προβλέπει τη διενέργεια 11.500 μερικών επιτόπιων έλεγχων, σε στοχευμένες γεωγραφικές περιοχές ή κλάδους επιτηδευματιών, με την εμπειρία να δείχνει ότι αυτοί οι έλεγχοι αποκαλύπτουν παραβατικότητα που φτάνει ή ξεπερνάει το 60%.
• Το τρίτο κύμα προβλέπει τη διενέργεια τουλάχιστον 50.000 στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων. Πρόκειται για τους κλασικούς ελέγχους που αφορούν την έκδοση των προβλεπόμενων φορολογικών στοιχείων, οι οποίοι αποκτούν ιδιαίτερο ελεγκτικό ενδιαφέρον λόγω της αλλαγής του ΦΠΑ και πολύ περισσότερο λόγω της διαφοράς ΦΠΑ μεταξύ φαγητού (13%) και ποτών (24%).
Πηγή:Η Καθημερινή, Προκόπης Χατζηνικολάου