Οδηγός του ΟΑΣΘ δεν άνοιξε την πόρτα σε επιβάτη κι αυτός κάθησε μπροστά μπλοκάροντας το λεωφορείο. Τι έγινε μετά;

1997

Γράφει ο Άρης Δημοκίδης

«Οδηγος του Οασθ του 23 ειναι σταματημενος στα φαναρια» γράφει η Sofia Christoforidou που ανέβασε τη φωτογραφία στο Facebook. «Ενας δολιος επιβατης του λεει να ανοιξει αλλα αυτος δεν ανοιγει. Ο επιβατης καθεται μπροστα για να μη φυγει το λεωφορειο…»

Και μετά; 

«Ο οδηγος επιμενει να μην ανοιγει. Το χιονι πεφτει. Ο οδηγος δεν ανοιγει. Παει ο επιβατης να κανει καταγγελια κι ενας αλληλεγγυος παίρνει τη θεση του μπροστα απο το 23.

Τελικα το λεωφορειο εφυγε χωρις τον επιβατη που θα περιμενει ποιος ξερει ποσην ωρα στο κρυο. Τωρα φταιω εγω που θα πω το #oasth_xeftiles;»

 

Προσωπικά, βλέποντας και τη φωτογραφία, δεν μπορώ να φανταστώ γιατί θα ήταν τόσο μεγάλο πρόβλημα να ανοίξει τελικά ο οδηγός την πόρτα, λειτουργώντας ανθρώπινα. Πάντως και οι δύο πλευρές πείσμωσαν, με αποτέλεσμα να πληγούν όλοι.

Γενικά, οι απόψεις διίστανται. Κάτω απ’ το στάτους διάβασα πολλές και διαφορετικές απόψεις.  

Να μερικές:

«Σ’ όλα αυτά να προσθέσουμε πως ο επιβάτης που επιχειρούσε να μπει είχε έρθει από ταξίδι (το περιστατικό όπως δείχνει και η φωτο συνέβη έξω απ’ το Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης) ενώ επί 10-15 λεπτά το λεωφορείο έκλεινε και όλα τα υπόλοιπα λεωφορεία. Άγγιξαν και πάλι την τελειότητα!» 

«Υπό ειδικές συνθήκες, όπως οι σημερινές, ο κανόνας δεν επιβιβάζω επιβάτη από άλλο σημείο πέραν των νομίμων στάσεων και την αφετηρία καταπατείται υπέρ της ανθρωπιάς. Ο συγκεκριμένος οδηγός απλά ήταν και καραμπιμπ…… Μου θυμίζει τον ελεγκτή που για 1 ευρώ έσπρωξε από το λεωφορείο και σκοτώθηκε το παιδί 19 χρονών γιατί δεν είχε εισιτήριο!!!

«Θα ήμουν ο τελευταίος που θα ήθελε να υπερασπιστεί τον ΟΑΣΘ μετά τις… πομπές του των τελευταίων μηνών, αλλά πέρασε από κανενός το μυαλό τι συνέπειες/κυρώσεις/τύψεις θα είχε ο οδηγός σε περίπτωση που άνοιγε την πόρτα και ο επιβάτης, στην προσπάθειά του να ανέβει, γλιστρούσε στο παγωμένο χιόνι και τραυματιζόταν σοβαρά ή/και σκοτωνόταν; Τότε δεν θα σπεύδατε όλοι να καταλογίσετε στον οδηγό ότι παρέβηκε τον κανονισμό και άνοιξε την πόρτα εκτός στάσης;»

«αν κάθε 30 μέτρα περιμένει κάποιος εκτός στάσης το λεωφορείο και οι οδηγοί σταματάνε δεν θα φτάσει ποτέ το λεωφορείο.Το θέμα είναι ότι αν ήτανε κανένα γκομενάκι οι πιο πολλοί οδηγοί θα σταματάγανε.Αυτό είναι δεδομένο…»

«Απαγορεύεται εκτός στάσης να ανοίξουν την πόρτα και να παραλάβουν επιβάτη ακόμα και η ίδια του η γυναίκα να είναι! Είναι κανονισμός που εάν δεν ακολουθήσουν θα έχουν προβλήματα!»

«Αν είσαι άνθρωπος, τραβάς χειρόφρενο, τον βοηθάς να ανέβει μην πάθει και τίποτα, περιμένεις να καθίσει και συνεχίζεις…
Αν είσαι ό,τι άλλο, είσαι απλά ένας εγωιστής που κάνεις απεργίες για να παρεις το μισθό σου, αδιαφορείς για το επιβατικό κοινό που πρέπει να κατεβαίνει καθημερινά στην πόλη και σε νοιάζει μόνο ο εαυτούλης σου και το γράμμα του νόμου… όπου σε βολεύει και αυτό…»

Οδηγός του ΟΑΣΘ δεν άνοιξε την πόρτα σε επιβάτη κι αυτός κάθησε μπροστά μπλοκάροντας το λεωφορείο. Τι έγινε μετά;

Μια επιβάτης του ΟΑΣΘ είχε τελείως διαφορετική εμπειρία με οδηγό την προηγούμενη μόλις ημέρα:

«Εγώ πάντως οφείλω να πω πως χθες βράδυ ο μοναδικός οδηγός που έκανε το δρομολόγιο 28, μου άνοιξε εκτός στάσης, σε κόκκινο φανάρι. Δεν ξέρω αν τον καρφώνω και τον φέρνω σε δύσκολη θέση πάντως τον ευχαριστώ θερμά. Μ’ έσωσε στην κυριολεξία!»

Ένας οδηγός λεωφορείου απ’ την Αθήνα μοιράστηκε τις δικές του εμπειρίες:

«Παιδιά είμαι οδηγός αστικού στην Αθήνα. Η πραγματικότητα είναι πως σε τέτοιες περιπτώσεις συγκρούεται το φιλότιμο με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας που παράλληλα είναι και ο κανονισμός της εταιρείας. Είτε η εταιρεία είναι δημόσια είτε ιδιωτική ο κοκ είναι το ίδιο για όλους όπως επίσης καμία ασφαλιστική εταιρία δεν καλύπτει τυχόν ατύχημα επιβάτη. Έτσι εμείς οι οδηγοί προσπαθούμε να βγάλουμε το φίδι από την τρύπα. Σε τυχόν άσχημη στιγμή δηλαδή αν χτυπήσει ο επιβάτης ο οδηγός πάει αυτοφώρο.
Το δικαστήριο λειτουργεί με το τι λέει ο νόμος γιατί δεν μπορεί να κάνει διάκριση και ο οδηγός συνήθως τρώει φυλακή με αναστολή αν έχει λευκό μητρώο. Αν δεν έχει λευκό μητρώο πόσο μάλλον και αλλο περιστατικό σαν και αυτό τότε είναι χωρίς αναστολή. Και για να συνεχίσω όλοι οι οδηγοί ανοίγουμε και δεν ανοίγουμε την πόρτα.
Εγώ θα σας πω δικό μου περιστατικό στο Χολαργό Αττικής που άνοιξα την πόρτα εκτός στάσης για να μπει επιβάτης και άλλος επιβάτης που ήταν μέσα στο λεωφορείο μου έκανε αναφορά επειδή με την κίνηση μου αυτή τον καθυστέρησα στην εργασία του.
Γενικα όλοι είμαστε άνθρωποι και δυστυχώς υπάρχουν στιγμές που πρέπει να πάρουμε άσχημες πρωτοβουλίες σκεφτομενοι το αν ένα κι αν το αλλά ……. Δεν θέλω να δικαιολογήσω τον συνάδελφο αλλά ούτε να τον κατηγορήσω απλά ανέφερα την απλή πραγματικότητα, και το πώς γενικα έχουν τα πράγματα και το τι σκεφτόμαστε εκείνη την ώρα που μας λέτε ότι θέλετε να μπείτε στο λεωφορείο – ή αλλιώς το πώς η ψυχή μας πάει στην κουλούρη.»
«Ναι ρε συμπολίτες, κακώς κατηγορούμε τον ΟΑΣΘ, αυτόν τον τόσο συμπονετικό οργανισμό με τους κακόμοιρους εργαζόμενους του οι οποίοι όπως όλοι γνωρίζουμε ακολουθούν ΟΛΟΥΣ τους κανονισμούς και τους νόμους, έχει πεντακάθαρα λεωφορεία με άριστη θέρμανση και κλιματισμό, δεν κλέβει όποιον δεν έχει εισητήριο εντός του λεωφορείου, με λεωφορεία υποδείγματα εκπομπής ρύπων και θορύβου, που έχει σε όλα τα λεωφορεία χώρο για ανάπηρους και καροτσάκια και οδηγούς πάντα πρόθυμους να βοηθήσουν τη γιαγιά, τον ανάπηρο, τη μητέρα με καροτσάκι. #oasth_xeftiles»

Προσωπικά συμφωνώ τελικά με την Σοφία Χριστοφορίδου που καταλήγει:

«Προφανως βρε παιδια ετσι ειναι ο κανονας. Απλως οταν εχεις εκτακτες καιρικες συνθηκες και ειναι σταματημενος στα φαναρια, εντος του τερματικου σταθμού (και οχι σε ασχετο σημειο, με κινηση) και οταν ο οασθ εχει μειωσει κατα πολύ τα δρομολογια [ΜΕ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΥΘΥΝΗ] και ο επιβατης θα πρέπει τώρα να περιμενει μια ωρα στο κρυο, ε, θα μπορουσε ο οδηγος να κανει μια τοση δα υπερβαση…»

πηγή:lifo.gr