Αύξηση κατά δέκα λεπτά στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στη βενζίνη σχεδιάζουν τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών ως ένα από τα μέτρα που έχουν προταθεί προκειμένου να κλείσει η συμφωνία με την τρόικα. Σε αυτή την περίπτωση η τελική τιμή της αμόλυβδης θα εκτοξευθεί στα 1,477 ευρώ από 1,347 που είναι σήμερα .
΄Ενα ακόμη σενάριο που εξετάζεται είναι η αντικατάσταση των σημερινών τελών κυκλοφορίας από ένα πάγιο τέλος στο μισό και παρακάτω σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα, με τη διαφορά να καλύπτεται από μια αύξηση του φόρου στις τιμές των καυσίμων από βενζίνη και ντίζελ κίνησης έως υγραέριο. Στόχος του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με τα ΝΕΑ, είναι οι χιλιάδες ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει τις πινακίδες των οχημάτων τους να κάνουν άρση της ακινησίας τους.
Υπάρχει, όμως, και ένα ακόμα πιο ακραίο σενάριο , στο οποίο προβλέπεται εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης με τη βενζίνη, αυξάνοντας την τιμή του πρώτου κατά 39%. Το τελευταίο από τα σενάρια που εξετάζονται θέλει μαζί με τα καύσιμα να αυξάνεται και το φυσικό αέριο, όπου ο ελληνικός συντελεστής είναι ήδη ένας από τους υψηλότερους στην Ευρώπη.