Η συγγνώμη της Apple μετά το σάλο – Πώς αποζημιώνει τους χρήστες

1315

Οι εκτεταμένες και έντονες επικρίσεις που δέχθηκε η Apple, μετά την προ ημερών παραδοχή της ότι σκοπίμως επιβραδύνει τη λειτουργία ορισμένων παλαιότερων μοντέλων iPhone, ανάγκασε την εταιρεία να ζητήσει συγγνώμη.

Πολλοί εξοργισμένοι καταναλωτές είχαν κατηγορήσει την εταιρεία ότι με αυτό τον τρόπο «ενθαρρύνει» τους χρήστες να αγοράσουν νεότερα κινητά τηλέφωνά της όπως το νέο iPhone X. Προκειμένου να επανορθώσει κάπως, η αμερικανική εταιρεία δήλωσε ότι θα αντικαταστήσει τις μπαταρίες λιθίου των παλαιότερων συσκευών της με χαμηλότερο κόστος για τους πελάτες της. Η τιμή της νέας μπαταρίας για μια εκτός εγγύησης συσκευή μειώνεται από 79 σε 29 δολάρια για κάθε χρήστη με iPhone 6 ή παλαιότερο μοντέλο.

Επίσης εντός του 2018 θα κυκλοφορήσει αναβάθμιση στο λειτουργικό σύστημα iOS, που θα επιτρέπει στο χρήστη να παρακολουθεί την «υγεία» της μπαταρίας και κατά πόσο αυτή επηρεάζει την ταχύτητα του τηλεφώνου, έτσι ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια σε αυτό το θέμα. Ορισμένοι χρήστες iPhone εδώ και καιρό είχαν υποπτευθεί ότι η Apple επιβράδυνε επίτηδες τα παλαιότερα μοντέλα, μέσω κατάλληλων αλλαγών στο λειτουργικό σύστημα iOS των συσκευών, προκειμένου να τους «σπρώξει» σε νεότερα τηλέφωνα.

Η Apple τελικά παραδέχθηκε την επιβράδυνση, αν και ισχυρίσθηκε ότι το έκανε για καλό σκοπό, προκειμένου να παρατείνει τη ζωή των γερασμένων μπαταριών. «Γνωρίζουμε ότι μερικοί αισθάνεστε πως η Apple σας πρόδωσε. Ζητάμε συγγνώμη», αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας. Όπως δήλωσε, λαμβάνει μέτρα, ώστε «να καθησυχάσει τις ανησυχίες των πελατών, να επιβραβεύσει την αφοσίωση τους και να επανακτήσει την εμπιστοσύνη οποιουδήποτε μπορεί να αμφέβαλε για τις προθέσεις της Apple».

Στις ΗΠΑ έχουν κατατεθεί οκτώ ξεχωριστές μηνύσεις κατά της εταιρείας για το ζήτημα των αργών συσκευών της, ενώ νομικά εναντίον της έχουν κινηθεί επίσης χρήστες στη Γαλλία και στο Ισραήλ, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερς.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ