Μουσείο Μπενάκη: Nelly’s -Πώς η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος σκανδάλισε στον μεσοπόλεμο με τις γυμνές της λήψεις

539

Το Μουσείο Μπενάκη ρίχνει φως σε αντικείμενα των συλλογών του μέσα τόσο από τις ιστορίες που τα ίδια αφηγούνται όσο και από τις ιστορίες ανθρώπων που συνδέονται με αυτά.

Η πρωτοβουλία ξεκίνησε από την επιθυμία των εργαζομένων να βρεθούν ξανά κοντά στο κοινό του Μουσείου Μπενάκη κατά την προσωρινή αναστολή της λειτουργίας του λόγω της πανδημίας. Στα νέα επεισόδια της σειράς CLOSE UPS Season #2, αφηγητές είναι ο επιστημονικός διευθυντής και οι επιμελητές του Μουσείου Μπενάκη και πρωταγωνιστές αντικείμενα από τις συλλογές της Πινακοθήκης Γκίκα και του Μουσείου Ισλαμικής Τέχνης.

Στο νέο επεισόδιο της σειράς Close Ups Season #2, η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των Φωτογραφικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, μας μιλά για τη μεγάλη Ελληνίδα φωτογράφο Nelly’s (Έλλη Σεραϊδάρη- Σουγιουλτζόγλου) μέσα από τις γνωστές χορευτικές φωτογραφικές λήψεις που την ανέδειξαν σε κορυφαία φωτογράφο χορού την περίοδο του Μεσοπολέμου.

Δείτε το βίντεο-αφιέρωμα του Μουσείου Μπενάκη στην Nelly’s

Η Nelly’s είναι η φωτογράφος που σκανδάλισε την Ελλάδα του Μεσοπολέμου με τα γυμνά της στιγμιότυπα.

γυμνο ακροπολη

Γεννήθηκε στο Αϊδίνι, αλλά εγκαταστάθηκε με την οικογένειά της στη Σμύρνη μετά την καταστροφή του Αϊδινίου. Έφυγε για τη Δρέσδη μαζί με τον αδελφό της για να σπουδάσει ζωγραφική, και μουσική. Ωστόσο την κέρδισε η φωτογραφία.
Η εγκατάστασή της στην Αθήνα το 1924, όπου ανοίγει φωτογραφικό studio στην Ερμού, θα την προσανατολίσει προς μία ελληνοκεντρική και συντηρητικότερη αντιμετώπιση της θεματογραφίας. Στο πορτρέτο, στο οποίο θα εξασκηθεί σ’ όλη τη διάρκεια της φωτογραφικής της πορείας στην Ελλάδα και την Αμερική, οφείλεται η απεικόνιση της αθηναϊκής κοινωνίας του Μεσοπολέμου αλλά και η συγκρότηση σημαντικού αρχείου της ελληνικής ομογένειας. Έκανε τις πρώτες γυμνές φωτογραφίσεις στην Ακρόπολη, με μοντέλο τη Μόνα Πάεβα (Mona Paeva), πρώτη μπαλαρίνα της Opera Comique οι οποίες προκάλεσαν σκάνδαλο στην κοινωνία του μεσοπολέμου, όταν δημοσιεύθηκαν το 1929, στο γαλλικό περιοδικό Illustration.

Πηγή: iefimerida.gr