Ποτέ μέχρι σήμερα δεν ήταν εξίσου ισχυρή η ώθηση προς τους ταξιδιώτες να κλείνουν εκδρομές, περιηγήσεις και δραστηριότητες με τη βοήθεια κάποιων εφαρμογών στο κινητό τηλέφωνο, αλλά και ιστοσελίδων στο Διαδίκτυο. Ακόμη και σήμερα, όμως, οι περισσότερες ταξιδιωτικές εμπειρίες, εν αντιθέσει με τα ξενοδοχεία και τις πτήσεις, κλείνονται επιτόπου και όχι διαδικτυακά.
Αυτή είναι η επόμενη μεγάλη ευκαιρία για τις διαδικτυακές τουριστικές επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, προσπαθούν να συγκεντρώσουν τα υπάρχοντα ταξιδιωτικά πακέτα, δραστηριότητες αλλά και αξιοθέατα, από κρουαζιέρες στο Σικάγο μέχρι oργανωμένες εκδρομές «Μελωδία της ευτυχίας» στις Αλπεις. Ταυτόχρονα, προσπαθούν να δημιουργήσουν και να εκμεταλλευθούν εμπορικά και πιο προσωπικές, τοπικές εμπειρίες, όπως είναι ένα μάθημα κοπής κρέατος σε παμπ του Λονδίνου ή μια περιοδεία στους βουδιστικούς ναούς στη Χο Τσι Μινχ Σιτι.
Οι αλματώδεις εξελίξεις της τεχνολογίας όσον αφορά την αγορά εισιτηρίων, δραστηριοτήτων και ημερήσιων εκδρομών, δεν πυροδοτούν μόνο τον «φθόνο του ταξιδιού» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά επιτάχυναν και την ανάπτυξη του συγκεκριμένου επιχειρηματικού τομέα. Παλαιότερα θα μαθαίναμε για όλες αυτές τις δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά μας κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, είτε ρωτώντας τον θυρωρό του ξενοδοχείου είτε απευθυνόμενοι σε κάποιο τοπικό γραφείο τουρισμού. Σήμερα, αντιθέτως, οι τουρίστες και ιδιαίτερα οι νεότεροι, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την τεχνολογία, στρέφονται προς το έξυπνο κινητό τους προκειμένου να κάνουν άμεσα την κράτηση που επιθυμούν. Ενα σημαντικό κίνητρο είναι ότι έτσι δεν χρειάζεται να δυσκολευθούν με τη συνεννόηση σε μια ξένη γλώσσα.
Ορισμένοι τουρίστες, βέβαια, εξακολουθούν να προτιμούν την πρόσωπο με πρόσωπο συνεννόηση με κάποιον τουριστικό πράκτορα. Χαρακτηριστικά, η Ζένα Μπάκους, 28 ετών, νοσοκόμα από την Πενσιλβάνια, επισκέφθηκε τους ιστοτόπους TripAdvisor και Klook προκειμένου να λάβει μια πρώτη ιδέα των δραστηριοτήτων που προσφέρονται στο Χόιϊ Αν του κεντρικού Βιετνάμ. Ωστόσο, τις εκδρομές στα διάφορα αξιοθέατα της περιοχής τα διευθέτησε με έναν τοπικό τουριστικό πράκτορα, πιστεύοντας ότι με την προσωπική επαφή θα μπορούσε να διαπραγματευθεί καλύτερη τιμή, δημιουργώντας μια σχέση εμπιστοσύνης.
Παραδόξως, η παροχή πληροφοριών και η δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων, εκδρομών, περιηγήσεων κ.ο.κ. ηλεκτρονικά αναπτύσσεται τόσο γρήγορα ώστε ο ο επίδοξος ταξιδιώτης να απορροφείται σε ένα ψηφιακό οικοσύστημα αναρίθμητων επιλογών, το οποίο στην πραγματικότητα μπορεί να τον αποσπάσει – αντί να εστιάσει το ενδιαφέρον του στην εξερεύνηση του τόπου όπου βρίσκεται ή να περιηγηθεί και να αποκτήσει εμπειρία του τόπου εντελώς δωρεάν, χωρίς τη βοήθεια τρίτων.
Πηγή:Η Καθημερινή