Savoir vivre και τουρισμός

1711

Γράφει ο Χρήστος Ζαμπούνης

΄΄Τι κάνουμε εάν ο πελάτης μας παραπονεθεί ότι η σούπα που του σερβίρουμε είναι κρύα;΄΄ είναι το ερώτημα που θέτω στους σπουδαστές των Ι.Ε.Κ. Δέλτα, της Θεσσαλονίκης κατά την διάρκεια masterclass επ΄ευκαιρία της συμπληρώσεως 20 ετών, από την ίδρυση του Τομέως Τουρισμού.

Οι απαντήσεις ποικίλλουν ,αλλά έχουν την ίδια βάση. Ζητάμε συγγνώμη λένε οι περισσότεροι. Προτείνουμε να αλλάξουμε το πιάτο, διατείνονται άλλοι. Προσφέρουμε ένα ποτό, ακούγεται μία γεναιόδωρη φωνή, ενώ υπάρχει κάποιος που υποστηρίζει ότι δεν πρέπει να χρεωθεί το πιάτο στο λογαριασμό.

Ο διάλογος είναι ζωντανός, διότι ορισμένα από τα παιδιά έχουν επαγγελματική εμπειρία επί του θέματος. Ένα από αυτά με εκπλήσσει κάνοντας την διάκριση ανάμεσα στην ΄΄πλημελημματική΄΄ όπως την χαρακτηρίζει κρύα σούπα και την ΄΄κακουργηματική΄΄ τρίχα στο πιάτο. Εδώ η συγγνώμη και το ποτό δεν μας σώζουν. Πρέπει να προσφέρουμε όλο το τραπέζι, τονίζει μετά λόγου γνώσεως.

Τα θέματα που θίγονται είναι ευρείας γκάμας. ΄΄Πως αντιδρούμε σε περίπτωση που θα δεχθούμε σεξουαλική παρενόχληση;΄΄ρωτά μία κοπέλα που έκανε την πρακτική της το προηγούμενο καλοκαίρι σε ξενοδοχείο δημοφιλούς νησιού. Η απάντησις είναι ευκρινής. ΄΄Αρνούμεθα την πρόταση και εξηγούμε στον ενδιαφερόμενο ότι η προσφορά ερωτικών υπηρεσιών δεν είναι στο job description,στα χαρακτηριστικά της δουλειάς μας. Εάν επιμείνει και δεν λυθεί το θέμα μεταξύ μας, ενημερώνουμε τον προιστάμενο μας, ο οποίος έχει την υποχρέωση να μας προστατεύσει.΄΄

Έτερο θέμα που απασχολεί τους μελλοντικούς ξενοδοχουπαλλήλους, είναι αυτό του φιλοδωρήματος .΄΄ Έχει δικαίωμα ο εργοδότης να κρατά τα πουρμπουάρ των εργαζομένων;΄΄ ερωτά ένας σπουδαστής. ΄΄Ασφαλώς και όχι΄΄ αποκρίνομαι, ρωτώντας με την σειρά μου, που έχει ακούσει ότι γίνεται κάτι παρόμοιο.΄΄Στις καφετέριες΄΄ με ενημερώνει, προς μεγάλη μου απογοήτευση για το πού μπορεί να οδηγήσει η κρίση ορισμένους επαγγελματίες.

Είναι η ώρα να εμψυχώσω το ακροατήριο, δίνοντας έναν αισιόδοξο τόνο στο masterclass.΄΄Έχετε την τύχη, να έχετε επιλέξει ένα επάγγελμα, που,δεδομένων των σημερινών συνθηκών, δύσκολα θα γνωρίσει την ανεργία. Έχετε επίσης την τύχη το επάγγελμα αυτό να συνδέεται κατά βάσιν με τις διακοπές των ανθρώπων, άρα με την καλή τους διάθεση, και για να γίνω πιο αντιληπτός, θα φέρω ένα παράδειγμα ενός άλλου επαγγέλματος: φανταστείτε να ήσασταν τραπεζικοί υπάλληλοι με αρμοδιότητα την διαχείριση κόκκινων δανείων. Τέλος, έχετε την τύχη ,εάν εργασθείτε στην Ελλάδα, να υπηρετήσετε τον Ξένιο Δία, σε μία όμορφη χώρα με πλούσια ιστορία και ένα εξαιρετικό φυσικό περιβάλλον. Οπλισθείτε με το καλύτερο σας χαμόγελο, διότι τουρισμός ίσον χαμόγελο και η ζωή θα σας ανταμείψει.Το ίδιο και οι τουρίστες.΄΄