Γράφει ο Διονύσης Βυθούλκας
Εσείς τι προτιμάτε για ενημέρωση και ψυχαγωγία; Social media; Τηλεόραση; Ή και τα δυο μαζί. Εγώ προτιμώ έναν συνδυασμό. Θεωρώ ότι τα social media είναι κίνδυνος περισσότερο για τις εφημερίδες παρά για τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης. Η δύναμη της εικόνας είναι αξεπέραστη.
Από εκεί και πέρα οι αμερικανικές εκλογές έδειξαν την αδυναμία των μεγάλων ιδιωτικών σταθμών να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες για διαρκή ενημέρωση με αποτέλεσμα αρκετοί να στραφούν για την άμεση ενημέρωση τους στα social media και κυρίως στο twitter.
«Όαση» ο ΣΚΑΙ που όπως το καλοκαίρι με την τρομοκρατική επίθεση στη Νίκαια της Γαλλίας και την απόπειρα πραξικοπήματος στη Τουρκία έδειξε πως διαθέτει αντανακλαστικά και με την απουσία του Mega από τον χάρτη της ενημέρωσης ξεχωρίζει λόγω της πολύχρονης εμπειρίας των στελεχών του στη κάλυψη πολύ σημαντικών γεγονότων εντός και εκτός Ελλάδας.
Σε κάθε περίπτωση όμως οι πολίτες προτιμούν πέρα από την ανοικτή τηλεόραση να έχουν στραμμένο το ενδιαφέρον τους παράλληλα και στο κινητό ή στο τάμπλετ τους αναζητώντας επιπλέον πληροφόρηση στα social media τα οποία σε σχέση με την τηλεόραση έχουν το πλεονέκτημα της πιο άμεσης πληροφόρησης ενώ εκεί έχουν τη δυνατότητα και να σχολιάζουν ακόμα και να «συμμετέχουν» στην πληροφόρηση αναπαράγοντας αναρτήσεις.
Αυτό όμως κρύβει και κινδύνους γιατί συχνά μέσω twitter κυρίως έχουν μεταδοθεί από άτομα που δεν φέρουν την ιδιότητα του δημοσιογράφου πληροφορίες που έχουν αναπαραχθεί μαζικά και έχει αποδειχθεί ότι δεν ίσχυαν δημιουργώντας σύγχυση.
Κακά τα ψέματα. Τα smart phones έχουν εξελιχθεί με το πέρασμα των χρόνων σε προέκταση των χεριών μας. Τα χρησιμοποιούμε όπου και αν είμαστε. Και ψάχνουμε μέσω αυτών τρόπο για ενημέρωση και ψυχαγωγία.
Ακόμα και έτσι όμως έχουμε τη δυνατότητα να δούμε τηλεόραση. Γιατί τα κανάλια διαμόρφωσαν ειδικά app (εφαρμογές). Έτσι ακόμα και στην άλλη άκρη της γης να είμαστε έχουμε τη δυνατότητα να δούμε κάθε Σάββατο μεσημέρι μετά το δελτίο ειδήσεων το all about art με την Σοφία Τσίπα μέσω της εφαρμογής του ΣΚΑΙ.
Πιστεύω ότι τα στελέχη των ιδιωτικών καναλιών πρέπει καθημερινά να κερδίζουν το στοίχημα του πως θα κάνουν τον τηλεθεατή να κρατήσει ανοικτή την τηλεόραση του και να μην την κλείσει επιλέγοντας αποκλειστικά και μόνο τα social media με τις όποιες παγίδες κρύβουν ειδικά ως προς τον τομέα της ενημέρωσης. Γιατί πλέον ο τηλεθεατής κρίνει. Και είναι αυστηρός κριτής. Και αυτό φαίνεται στις τηλεθεάσεις.